seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1395 بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون مذکور می‌رساند که نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تهیه و بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس: www.sanjesh.orgقرار گرفته است. هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1395 می‌توانند به منظور اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتایج اولیه و پرینت از آن به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد و یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام نمایند. 

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، می‌توانند برای  دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون سراسری سال 1395 و انتخاب رشته به شرح ذیل اقدام نمایند. 

1- مراجعه به سایت سازمان و پرینت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2)، د فترچه هریک از گروههای آزمایشی به تفکیک برروی سایت سازمان قرار دارد. 

2- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون از ساعت 8:00 صبح روز شنبه مورخ 94/5/23 لغایت روز پنجشنبه مورخ 94/5/28 در کلیه باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌گردد. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی گردیده‌اند در صورت تمایل به دریافت دفترچه شماره 2، می‌توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 10.000(ده هزار) ریال در مهلت معین به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. لازم به تاکید است دفترچه مذکور رایگان بوده و بجز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین گردیده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت گردد.

3- به اطلاع می‌رساند که دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1395 حاوی کلیه شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد و کلیه رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌باشد، رشته‌های تحصیلی مؤسساتی که به روش نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور)، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین توضیحاتی دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق‌الذکر می‌باشند، همچنین نحوه مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و نحوة تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته می‌باشد.

4- هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت نمایند.

5- هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که بر حسب مورد مجاز به انتخاب رشته از گروه آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی و یا هم گروه هنر و هم زبانهای خارجی می‌باشند، علاوه بر دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی اصلی یعنی علوم ریاضی و فنی و یا علوم تجربی و یا علوم انسانی، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی را  نیز  دریافت نمایند.

6- داوطلبانیکه منحصراً در گروه‌های آزمایشی هنر و یا در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و یا در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست منحصراً دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروههای هنر و زبانهای خارجی را دریافت نمایند.

7- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1395 از تاریخ انتشار نتیجه اولیه فرصت داده می‌شود که ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوط و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی (این دستورالعمل از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد) اقدام نموده و کدرشته محل های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند. پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی بمدت شش روز (از روزشنبه 95/5/23 لغایت روز پنجشنبه 95/5/28)براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه، کدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروههای آزمایشی مجاز در دوره های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت نموده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام نمایند. بدیهی است پس از تائید نهایی کدرشته های انتخابی توسط داوطلب، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی نیز داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش نمایند. به داوطلبان توصیه می‌گردد پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید 15 رقمی و شماره پرینت درج گردیده است یک نسخه پرینت تهیه و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

تذکرات مهم: 

(1) بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 می‌رساند براساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، وزارت مذکور برای تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی و پرورشی خود از طریق پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبان واجد شرایط آزمون سراسری دانشجوی متعهد خدمت خواهد پذیرفت. لذا در صورت وصول ظرفیت و رشته محل‌های پذیرش دانشجو و تایید آنها از سوی دفتر گسترش آموزش عالی، موضوع متعاقباً از طریق اطلاعیه‌های این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. ضمناً درخصوص شیوه انتخاب رشته و نحوه متقاضی شدن برای دانشگاه فرهنگیان اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت بنابراین داوطلبان لازم است در زمان مقرر اعلام شده به شرح مندرج در این اطلاعیه  نسبت به انتخاب رشته دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی  مورد علاقه خود اقدام نمایند. 

همچنین در صورت تایید دفتر گسترش آموزش عالی برای پذیرش در رشته‌های ویژه شاغلین رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش‌ نیز موضوع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

(2) داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌باشند برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند و مشکلی برای آنان بوجود نیاید، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط موسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌نمایند و هم چنین دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی را به دقت مطالعه نمایند.

(3) کلیه دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی به شرط قبولی و اخذ گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی حداکثر تا  پایان شهریور ماه 1395حق انتخاب رشته خواهند داشت.

(4) داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1395 مشمول توضیح ذیل، حق انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون سراسری سال جاری را ندارند. بدیهی است در غیر اینصورت به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات مربوط با آنان رفتار خواهد شد.

- پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی  دوره‌های روزانه (اعم از متمرکز یا نیمه متمرکز، پذیرش با آزمون ویا صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 1394، منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیرروزانه آزمون سراسری سال 1395 به شرط اینکه تا تاریخ 94/12/1 نسبت به انصراف قطعی اقدام نموده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون بوده‌اند. در غیر اینصورت مجاز به ثبت نام و شرکت  دراین آزمون نخواهند بود .

 (5) براساس ضوابط آزمون سراسری سال 1395 منحصراً آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی و یا دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده‌اند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون را داشتند. آن دسته ازدانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره کاردانی (فوق دیپلم) نشده‌اند، و همچنین آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که به دوره پیش‌دانشگاهی راه نیافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1395 نبوده‌اند. بدیهی است چنانچه در آزمون شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته تلقی شده باشند، مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته نمی‌باشند و در صورت تکمیل فرم انتخاب رشته از گزینش نهایی حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

تبصره: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1395 کهدیپلم آنان کار دانش و یا فنی و حرفه‌ای نظام جدید می‌باشد، طبق ضوابط مجاز به شرکت در آزمون نبوده‌اند، مگر اینکه دارای مدرک فوق دیپلم باشند و یا دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند.

(6) دانشجویان دوره روزانه (سنوات قبل) برای شرکت در آزمون می‌بایست ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، حداکثر تا تاریخ 94/12/1 از رشته‌ای که در آن مشغول تحصیل بوده‌اند، انصراف می‌دادند. در غیر اینصورتحتی در صورت انصراف بعد از تاریخ 1/12/94، در صورت قبولی در این آزمون قبولی آنها باطل خواهد شد. 

داوطلبان گرامی در صورت لزوم می‌توانند حداکثر تا تاریخ 95/06/10 سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن‌های 42163-021 در میان بگذارند. و از مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند. 

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">