seyedrezabazyar>

مشاورین کرمان

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان وبسایت مشاورین :

کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم.

طرح تحول بنیادین که سال های تحصیلی  کنونی آغازی عملی بر تئوری مطرح شدۀ آن به شمار می‌آید گروه مشاوره شهرستان فهرج را برآن داشت تا همسو با این تحول عظیم در عرصۀ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مرز و بوم گام بردارد و نشریه‌ای داخلی تهیه و انتشار دهد و از این طریق هم‌قدم با دیگر همکاران در این راه دشوار حرکتی رو به جلو داشته باشیم. نظام آموزشی جدید که از آن با نام «شش،سه،سه» یاد می‌شود تنها یک نام و تقسیم بندی صرف نیست و از همین ابتدای امر با بحرانی که برای تامین مدرس مقطع ابتدایی و اختلالی که در ساعات تدریس همکاران مقطع راهنمایی ایجاد کرده خود حاکی از نیازمندی ما به برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه می‌باشد.

سال تحصیلی 92-91 برگی مهم در کتاب تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و آغازی بر این تحول  .نظام آموزشی جدید ظرفیت‌های بالقوۀ زیادی برای پیشرفت و اعتلای سطح کیفی آموزش در ایران را دارا است و این موضوع را می‌توان از مشاهدۀ پیشرفت کشورهای دیگری که مدل آموزشی مشابه ما را تجربه می‌کنند برداشت کرد. پیشتر طرح های جزئی و کلی دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌ایم. برای نمونه نظام ترمی واحدی را همگی به خاطر داریم که پس از مدتی بدلیل مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد به راحتی کنار گذارده شد. در پایان باید خاطرنشان کنم که اگر تمایل داشته باشیم سند تحول بنیادین سند افتخار آموزش و پرورش باشد نیاز به همکاری جمعی در این زمینه خواهد بود و برهیچ‌کس پوشیده نیست که در صورت عدم همکاری جمعی، با نواقص نظام قدیم که طرح جدید از لحاظ تقسیم‌بندی پایه‌ها به آن شباهت دارد برخورد خواهیم کرد. 

                                                                                       

احسان افشارمنش
آخرین نظرات

خبرها حاکی از این است که رئیس جمهور دولت تدبیر و امید، دکترفخرالدین احمدی دانش آشتیانی را برای وزارت آموزش و پرورش برای گرفتن رای اعتماد به مجلس پیشنهاد خواهد کرد


به نظر می رسد وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید در این واپسین روزهای باقی‌مانده تا پایان دولت حاضر دکتر آشتیانی باشد. در خبر آمده از میان سه کاندیدا برای سه وزارتخانه تنها دکتر نجفی از پذیرفتن وزارت آموزش و پرورش انصراف داده است. دکتر آشتیانی پیشتر به عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد شده بود که در همان اوایل کار دولت از مجلس رای اعتماد نگرفت.


 رزومه و سوابق اجرایی دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی  به شرح ذیل است :


نام: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی        

نام پدر: محمدحسین

تاریخ تولد: 1334

محل تولد: آشتیان

وضعیت تاهل: متاهل

تعداد فرزندان: دو دختر و یک پسر


تحصیلات : 

دیپلم متوسطه: از مدرسه علوی رشته ریاضی سال 1352

کارشناسی: از دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشته مهندسی راه و ساختمان سال 1358

کارشناسی ارشد: از دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشته سازه سال 1370

دکتری: از دانشگاه امپریال کالج انگلستان رشته مهندسی زلزله سال 1375


 


مشاغل اجرایی دکتر آشتیانی:

دفتر فنی سپاه پاسداران از سال 1359 تا 1364 بعنوان مهندس محاسب و مسئول بخش سازه بصورت نیمه وقت و مامور به وزارت آموزش و پرورش


مدیرکل طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1364 تا 1368


معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1366 تا 1368 


همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در امور مهندسی رزمی جنگ


مسئول ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاهها از سال 1366 تا 1368


مسئول بر قراری ارتباط اساتید دانشگاه با مسئولین دفاع مقدس برای حل مسایل پژوهشی جنگ


مسئول اعزام دانشجویان طرح 6 ماهه برای حضور در جبهه ها و بکارگیری انها در حوزه های تخصصی جنگ با هماهنگی فرماندهان لشگر ها و قرارگاهها


برگزارکننده دوره های "دانشگاه در جبهه" برای جبران عقب افتادگی آموزشی دانشجویانی که در جبهه حضور داشتند


معاون امور عمرانی و دفاعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1368 تا 1372


معاون اداری و پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1376 تا 1380


معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر از سال 1380 تا 1382


عضو شورای گسترش آموزش عالی از سال 1376 تا 1382


عضو کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی از سال 1376 تا 1382


عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری1376 تا 1382


عضو شورای تدوین برنامه پنج ساله چهارم علم و فناوری آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


عضو شورای برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور از سال 1376 تا 1382


رئیس مجتمع آموزشی مفید


مشاغل دانشگاهی:


دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی عمران 


عضو هیأت امنای دانشگاه‏های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس


ریاست کمیسیون هیأت امنای دانشگاه‏های تربیت مدرس، هنر تهران، صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، شهید چمران اهواز


سرپرست دانشگاه ایلام همزمان با مسئولیت در وزارت به منظور ارتقای جایگاه دانشگاه بعد از جنگ


مدیر گروه زلزله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال 1383 تا 1387


عضو کمیته منتخب بررسی صلاحیت علمی اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران از سال 1383 تاکنون


فعالیت‏ها و مطالعات پژوهشی :


تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، انجام پروژه‏های مختلف، بیش از 40 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ بیش از 60 مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانس‏های بین‏المللی و......


برنامه ریزی و مدیریت تامین خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور (اجرای بیش از یک میلیون مترمربع)


برنامه ریزی و تامین منابع ارزی و مدیریت طرح تامین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاهها ( 400 میلیون دلار اختصاص ارز که موجب نوسازی تجهیزاتی آزمایشگاها گردید)


برنامه ریزی و مدیریت رفع مشکل استیجاری ساختمانهای وزارت علوم و مدیر پروژه ساخت ساختمان مرکزی وزارت علوم


مجری پروژه مقاوم سازی پل های فلزی تهران (قرارداد دانشگاه با شهرداری تهران)


مجری پروژه مقاوم سازی ساختمان وزارت کار و امور اجتماعی (قرارداد دانشگاه با وزارت کار و ......)


مجری پروژه مقاوم سازی ساختمان سازمان تامین اجتماعی (قرارداد دانشگاه با سازمان تامین اجتماعی)


مدیر پروژه مقاوم سازی ساختمانهای بانک کشاورزی در استان سمنان


مطالعه پروژه مقاوم سازی ساختمان مرکزی بانک ملی


مطالعه آسیب پذیری ساختمانهای فلزی در برابر زلزله ( قرارداد دانشگاه با اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان)


مطالعه رفتار اتصالات سازه های فولادی در ساختمانهای فلزی و ارائه طرح های جایگزین (قرارداد با شهرداری تهران)


مدیر پروژه مقاوم سازی دانشگاه مفید قم


مسئول پروژه ارزیابی سیستم آموزشی دانشگاه‏ها و مؤسسات پژوهشی 


مسئول پروژه تدوین شاخص‏های آموزشی پژوهشی برای ارزیابی و رتبه‏بندی دانشگاه‏ها و مؤسسات پژوهشی


مسئول پروژه ارائه مدل و سیستم آموزش ارتقای کارکنان در دانشگاه‏ها و مؤسسات پژوهشی


مسئول پروژه پیاده‏سازی مدیریت استراتژیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 


مسئول پروژه مهندسی مجدد فرایندهای جذب؛ استخدام و ارتقای اعضای هیات علمی 


تدوین برنامه استراتژیک آموزشی


تدوین سیستم جامع ارزیابی آموزشی و پیاده سازی آن 


تدوین شاخص‏های ارزیابی سیستم آموزشی و مدیریتی و پیاده سازی آن 


مسئول پروژه تدوین سیستم نطرسنجی از عملکرد مدیران 


همکاری با مؤسسه پژوهشی علوم شناختی به منظور اجراو پیاده سازی سیستم آموزشی مبتنی بر فلسفه شناختی آموزشی


راه اندازی و برگزاری دوره آموزشی روش آموزشی سیستم مونته سوری برای مدرسان


مطالعات سیستم‏های مختلف آموزشی در اروپا، کانادا و آسیای شرقی 


مطالعه بر روی سیستم آموزشی مهارتی و بازدید از مراکز آنها در سایر کشورها


مسئول پروژه تدوین محتوای آموزشی مبتنی بر آموزش شناختی

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">