seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

پاسخ مشاور(5)

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ
  • آیا برای آمادگی برای کنکور دیر شده است؟ یعنی برای سال بعد برنامه‌ریزی کنم و امسال امیدی نیست؟

دوست عزیز! برای هیچ کاری هیچ وقت دیر نیست. تو باید تمام تلاشت را به کار بگیری و از هیچ تلاشی فروگذار نکنی. به گذشته توجه نکن و فقط نگاهت رو به جلو باشد. امسال تلاشت را کامل به کار بگیر و در کنار آن با توجه به عملکرد گذشته‌ات برنامه‌ریزی کن. به نظر من 2 ماه کامل برای مطالعه و مرور درس‌ها فرصت کمی نیست.



  • به نظر شما فرقی دارد شب‌ها درس بخوانم یا روزها؟

یادگیری بهتر درس‌ها در شب یا صبح بستگی به ویژگی‌های درونی شما دارد. وقتی تجربه در گذشته به شما نشان داده که شب‌ها یادگیری‌تان بهتر از صبح است پس سعی نکنید خود را به مطالعه در هنگام صبح عادت دهید یا برعکس هنگام یادگیری بهتر در صبح سعی نکنید خود را به مطالعه‌ی شب عادت دهید. این‌که از نظر زمانی شما چه ویژگی‌هایی دارید به خود شما بستگی دارد و بر اساس تجربیات قبلی شما به دست می‌آید؛ ولی این را هم در نظر داشته باشید که مغز به استراحت نیاز دارد و 12 شب به بعد زمان مناسبی برای درس خواندن نیست.



  • چرا من در درس‌های مدرسه نمره‌ی کامل می گیرم ولی در تست عملکردم خوب نیست؟

چون حجم درس‌های مدرسه کم است اگر یادگیری‌تان سطحی باشد همان لحظه خوب به سؤالات جواب می‌دهید و احساس می‌کنید خوب یاد گرفتید ولی در مورد تست باید مطالعه‌ی مفهومی داشته باشید و یادگیری‌تان عمیق باشد. در این صورت اگر چند روز هم بگذرد باز هم می‌توانید به سؤالات تستی خوب پاسخ دهید. پس سعی کنید مطالعه‌تان سطحی نباشد بلکه عمیق و مفهومی بخوانید.

 


  • می‌خواهم ساعات مطالعه‌ام را افزایش دهم اما موفق نمی‌شوم و هر بار که سعی می‌کنم به جای نتیجه گرفتن از درس و کتاب زده می‌‌شوم. چه‌کار کنم؟

در این گونه موارد باید چندین نکته را مد نظر داشت:

1) مدت‌زمان ساعات مطالعه مهم است ولی مهم‌تر این است که در یک بازه‌ی زمانی مشخص مطالعه‌ی مفید با بازده بالا داشته باشید.

2) سعی کنید به‌تدریج ساعات مطالعه‌ی خود را بالا ببرید؛ مثلاً هر روز نیم‌ساعت بیش‌تر از روز قبل مطالعه کنید.

3) باید طبق برنامه‌ای که برای خودتان نوشته‌اید جلو بروید و فقط به هدفتان فکر کنید. در این صورت راندمان کار هم بالا خواهد رفت و اصلاً احساس خستگی نخواهید کرد.

4) روش مطالعه هم مهم است. سعی کنید روش درست را انتخاب کنید که بهتر به نتیجه برسید.



  • با توجه به این‌که درس‌های اصلی من ریاضی و علوم است آیا لازم است برای درس‌های حفظی هم تست کار کنم؟

در آزمون‌های ورودی مدارس و حتی کنکور از تمام درس‌ها سؤال طرح می‌شود و فقط ضرایب درس‌ها با هم متفاوت است؛ بنابراین این تفکر اشتباه است که درس‌های اصلی صرفاً علوم و ریاضی است. البته می‌توان گفت این درس‌ها مهم‌تر هستند. شما هم باید در برنامه‌تان به آن‌ها بیش‌تر توجه کنید ولی بقیه‌ی درس‌ها نباید حذف یا کم‌رنگ شوند. در نظر داشته باشید که تست‌زنی جزو مراحل اصلی مطالعه است و برای یادگیری کامل و مفید تمام درس‌ها تست‌زنی لازم است.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">