seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

دانش آموزان امروز و داوطلبان آینده! همانگونه که می‌بینید ضرایب بصورت عکس به منظور ذخیره در موبایل و کامپیوتر شما درج شده اند. شما می‌توانید ضرایب و زیرگروه‌های رشته تخصصی خود را در موبایل خود همیشه به همراه داشته باشید. 

دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری باید در مورد زیرگروه رشته های خود و همچنین ضریب دروس عمومی و دروس اختصاصی اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند.


اطلاع از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان یکی از مواد مهمی است که باید هر داوطلب کنکور سراسری از آن مطلع باشد . بنابراین در این پست در مورد ضرایب دروس عمومی و ضرایب دروس اختصاصی به طور کامل توضیح خواهیم داد . همچنین در این پست در مورد زیر گروه های رشته ی تجربی ، ریاضی و انسانی، هنر و زبان نیز توضیح داده خواهد شد.

زیر گروه ها و ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری

زیر گروه در کنکور سراسری در رشته های مختلف به چند دسته تقسیم میشوند بدین صورت که تعداد زیر گروه ها در رشته ی ریاضی  سه ، رشته ی تجربی پنج ، رشته ی انسانی پنج ، رشته ی زبان چهار و رشته ی هنر پنج  می باشد . رشته هایی که دارای ضریب یکسان هستند  در یک زیر گروه قرار میگیرند . در اینجا درس زمین  شناسی را در رشته ی تجربی مثال میزنیم . رشته های پزشکی و دندان پزشکی و پرستاری در زیر گروه یک قرار دارند و ضرایب دروس برای آنها یکسان است  که در این زیر گروه ضریب درس زمین شناسی صفر می باشد اما در زیر گروه دو رشته ی تجربی رشته هایی مانند داروسازی وجود دارد که ضریب این درس برای این رشته یک می باشد.پس درس زمین شناسی در قبولی داوطلبان در زیر گروه یک تاثیری ندارد اما در زیر گروه دو دارای  تاثیر می باشد اما در رتبه ی داوطلب تاثیر گذار می باشد.


اهمیت زیر گروه ها در ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری

اهمیت زیر گروه ها در این مسئله است که شما باید رشته ی مورد علاقه خود را در زیر گروه ها جست و جو کنید و با توجه به آن برای مطالعات کنکور خود برنامه ریزی کنند به طور مثال اگر علاقه دارید که در رشته ی داروسازی  قبول شوید باید بدانید که این رشته در زیر گروه دو قرار دارد و ضریب درس زمین شناسی که در زیر گروه  دارای ضریب صفر است در زیر گروه دو دارای ضریب یک می باشد بنابارین لازم است که این درس را نیز مطالعه نمایید.این موضوع بدان معنا نیست که در صورتی که درسی ضریب پایین یا صفر دارد از مطالعه آن صرفه نظر کنید بلکه مطالعه تمام کتاب ها مهم است و در رتبه ی شما تاثیرگذار است اما در انتخاب رشته ی شما این درس ها تاثیر متفادت دارد.


در کارنامه اولیه نتایج کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش منتشر می شود چندین رتبه از جمله رتبه ی کشوری ، رتبه کل در سهمیه و رتبه در زیر گروه ها می باشد . آنچه که در روند انتخاب رشته ی شما مهم است رتبه در زیر گروه ها می باشد و با توجه به رتبه ی شما در زیر گروه در یکی از رشته های انتخاب شده قبول خواهید شد و باید با توجه به رتبه ای که در زیر گروه های مختلف به دست می آورید انتخاب رشته انجام دهید.


آزمون عمومی و ضرایب (تمامی رشته‌ها)

نام درس
ضریب
ادبیات فارسی
۴
دین و زندگی
۳
عربی
۲
زبان
۲



ضرایب و زیرگروه‌های رشته ریاضی

ضرایب و زیرگروه‌های رشته تجربی

ضرایب و زیرگروه‌های رشته علوم انسانی

ضرایب و زیرگروه‌های کنکور هنر

ضرایب و زیرگروه‌های کنکور زیان



و اما آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال 1398 (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)

آمار شرکت کنندگان دانش آموزان نظام پیش دانشگاهی (قدیم) در کنکور 98 (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)

آمار شرکت کنندگان دانش آموزان نظام جدید یا 3-3-6 در کنکور 98 (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)
صویر کلیک کنید)

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">