seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

پرسش و پاسخ در مورد کنکور و دانشگاه ها

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷ ق.ظ

بانک اطلاعاتی پرسشهای متداول          

1-    در مورد دانشگاه پیام نور و رشته های بدون کنکور پیام نور توضیح دهید ؟

 گزینش دانشجو در دانشگاه پیام نور به دو شیوه است ، یکی از طریق آزمون سراسری ، که شرایط آن در دفترچه راهنمای آزمون سراسری درج میشود و دیگری از طریق دوره های فراگیر و با شرط معدل ، در حال حاضر دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور در رشته های آمار، الهیات و معارف اسلامی جغرافیای انسانی، حسابداری، روانشناسی عمومی، ریاضی(محض و کاربردی)، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی و زمین شناسی در در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد . دارندگان دیپلم متوسطه نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید که طول دوره تحصیلات آنان مجموعا 12 سال باشد می توانند در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور (دوره های فراگیر کارشناسی) ثبت نام کنند.

 دانشپذیر باید تعداد واحدهایی را که دانشگاه فوق برای هر رشته معین نموده مطالعه کرده و در زمان تعیین شده در آزمون شرکت کند ، میانگین نمرات دانشپذیر باید حداقل 12 باشد و در هیچ درسی نمره کمتر 10 کسب نکند.

 

2-   آیا با مدارک دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمیکاربردی می توانیم در دانشگاه جامع علمیکاربردی یا دانشگاه های روزانه، آزاد و ... در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهیم؟

 خیر فقط می توانید در دانشگاه جامع علمی کاربردی و در یکی از رشته های مرتبط با رشته تحصیلی خود ادامه تحصیل دهیم.

 

3- دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمیکاربردی با آزمون ورودی که دانشگاه جامع علمیکاربردی می گیرد چه تفاوتی دارد و مدرک کدام یک از آنها معتبر است ؟

 دانشگاه جامع علمیکاربردی به دو طریق دانشجو می پذیرد یکی از طریق دفترچه راهنمای آزمون دانشگاه جامع علمیکاربردی که در مقطع کاردانیکارشناسی و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صورت می گیرد و دفترچه های آن معمولا آبان ماه می آید و امتحان آن دو ماه بعد برگزار می شود.

 راه دیگر از طریق دوره های پودمانی است . این دوره های پودمانی نوعی از آموزش منفصل و گام به گام است که فقط در دانشگاه جامع علمیکاربردی برگزار می شود.

 واحدهای درسی دوره های پودمانی در بسته های آموزشی به نام پودمان جای گرفته که هر پودمان به کسب مهارت خاص منجر می شود و با قرار گرفتن این مهارتهای خاص در کنار هم مدرک رسمی کاردانی در رشته ی پودمانی که مورد تأیید وزارت علوم نیز می باشد صادر می شود.


ادامه پرسش و پاسخ ها را در ادامه مطلب بخوانید...


 

4-   اگر لیسانس دانشگاه آزاد را بگیریم می توانیم در لیسانس دانشگاه سراسری هم شرکت کنیم ؟

 از رشته ای که در دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی دریافت نموده و مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد ، دیگر حق شرکت در آزمون سراسری را ندارید.

 

5-   آیا قبول شدگان پیام نور که در این دانشگاه ثبت نام کرده اند می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟

بلهفقط در صورت قبول شدن در دانشگاه سراسری و ثبت نام نکردن در آن محرومیت از شرکت ایجاد می شود.

 

6-   دانشگاه جامع علمیکاربردی وابسته به کدام مؤسسه است و آیا مدرک آن معتبر می باشد؟

این دانشگاه وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است و مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز کاملا معتبر است.

 

7- دانش آموز رشته ی تجربی هستم آیا می توانم در گروه انسانی شرکت کنم ؟

بلههر داوطلب بدون توجه به نوع دیپلم خود می توانند در هر یک از گروههای آزمایشی شرکت کند . ضمنا داوطلبان گروه های ریاضی، تجربی و انسانی علاوه بر گروه اصلی خود می توانند داوطلب شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان نیز باشند.

 

8- آیا می توانم از رشته ی تجربی در دوره ی کاردانی آموزشکده های فنی و حرفه ای شرکت کنم؟

خیرمگر اینکه ابتدا دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش بگیرید.

9-   آیا می توانیم برای رشته های پیام نور مجددا در کنکور شرکت نموده و یکی دیگر از رشته های پیام نور را انتخاب کنیم ؟

بلهو پس از قبولی باید از رشته ی اول انصراف دهید و فرم انصراف را به دانشگاه بعدی ارائه دهید.

 

10-فرق رشته های متمرکز و نیمه متمرکز چیست ؟

 رشته هایی که پذیرش دانشجو درآنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته های نیمه متمرکز نامیده می شود و رشته هایی که پذیرش دانشجو در آن بدون طی مراحل فوق و فقط بر اساس نمرات آزمون سراسری صورت می گیرد رشته های متمرکز هستند.

 

11-نمره ی کل زیر گروهها نشان دهنده ی چیست ؟

 مجموعه رشته هایی که دروس امتحانی آن دارای ضرایب یکسان هستند در یک گروه قرار میگیرند. نمره ی کل در زیر گروه بیانگر وضعیت علمی داوطلب در این مجموعه از رشته ها برای انتخاب رشته می باشد.

 

12-فرق نمره ی کل و رتبه چیست ؟

 نمره ی کل داوطلب بر اساس نمره ی کل حاصل از نمره ی کل آزمون عمومی به علاوه سه برابر نمره ی کل آزمون اختصاصی ( با توجه به ضرایب ) تقسیم بر مجموع کل ضرایب محاسبه می شود و رتبه ی داوطلب بر اساس نمره ی کل آزمون و سهمیه ی ثبت نامی تعیین می شود.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">