seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

چگونه تراز خود را افزایش دهید...

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ
  • #رها نشدن از برنامه

  • افزایش نمره تراز دور از ذهن نیست و به راحتی می‌توان طی یک پروسه آنرا افزایش داد. در ادامه همین مطلب بیشتر در این مورد بخوانید...

  • #تداوم تلاش

  • نا امید نشوید و تلاش مداوم حتی در صورتی که نتیجه مطلوب نگرفتید داشته باشید.

  • #توجه به کتاب درسی

  • این موضوع خیلی مهم است و در همه‌ی درس‌ها باید به کتاب درسی توجه ویژه کرد.

  • #توجه به ایستگاه‌های جبرانی  و بهره بردن از دوران طلایی نوروز به عنوان مهمترین ایستگاه جبرانی

پاسخ یکی از دانش آموزان کانونی در این مورد: از دی‌ماه و تعطیلات عید خیلی استفاده کردم خصوصا دی‌ماه، بین امتحانات مثلا وقتی امتحان دیفرانسیل داشتیم کتاب را مرور می‌کردم و تست می‌زدم و نمره‌ام هم خوب شد. یعنی در کل قبل از امتحان‌ها مطالب را مرور می‌کردم و تراز دی‌ماه من هم خیلی خوب شد. در مورد پایه‌ها هم علی رغم این‌که در مدرسه با ما کار نمی‌شد خودم برنامه ریخته بودم و همه پایه را خواندم عید هم پیش و پایه را مرور کردم و خیلی موثر بود چون پیش 1 را در دی‌ماه خیلی خوب جمع‌بندی کردم عید مشکلی نداشتم.

#ایجاد تعادل بین دروس عمومی و اختصاصی: 

اوایل به نسبت 60 به 40 (اختصاصی به عمومی) بعد براساس نیاز

  • #ایجاد تعادل بین مطالعه‌ی تستی و تشریحی

  • تشریحی بخوانید فقط در حد کتاب درسی و جزوه‌ی دبیر و بقیه را تست بزنید.

  • #کاهش اشتباهات در آزمون‌ها

  • دفتر اشتباهات متداول برای خود تهیه کنید و اشتباهات خود را هر بار توی آن بنویسید و روی آنها تمرکز کنید تا تکرار نشوند

  • #توجه به اولویت‌های هر درس

  • زمان را به حدی تقسیم کنید که همه را بخوانید مثلا در یک آزمون یک مبحث از فیزیک را نخوانید و 6 سوال از آن در آزمون مطرح شود.

  • #تاکید بر جمع‌بندی روزانه، هفتگی

  • #تاکید بر مرور مطالب قبلی

  • #تاکید بر آزمون غیرحضوری

  • روز قبل از آزمون هایی نظیر کانون و گزینه2 و ... با ایجاد شرایط شبیه‌سازی خودتان را محک بزنید.

#ابتدا 5 نوع درس خودتان را بشناسید (نقطه قوت پایدار، نقطه قوت، ‌تلنگری، نوسانی، نیاز به توجه بیشتر) و بعد نقطه قوت پایدار خودتان را حفظ کنید و برای 2 درس که در آن ضعیف هستید هدف‌گذاری کند و آن‌ها را یک یا دو واحد افزایش چند از ده‌ بدهید.

مثلا در رشته ریاضی و فیزیک...

 ادبیات، هندسه پایه و مباحث ابتدایی دیفرانسیل نقاط ضعف من بودند و کارنامه‌ی 5 نوع درس که کانون به ما ارائه می‌کرد خیلی به من کمک می‌کرد و همیشه نقاط ضعفم را به خاطر داشتم و در ذهنم بود که به نقاط ضعفم هم توجه کنم. تعداد نقاط قوت من خیلی کم بود اگر هم بود نقطه قوت پایدار نبود. فیزیک و دینی نقطه قوت من بودند که به مرور به نقطه قوت پایدار تبدیل کردم و عربی نقطه قوت پایدار من بود.

# برای افزایش تراز، تغییر منابع یا استفاده از منابع جدید داشته باشید.

منابع قبلی‌ام را کنار نگذارید ولی برای تمرین بیشتر، منابع دیگری هم به آن اضافه کنید.

#برای افزایش تراز هدف‌گذاری کنید.

مثلا یک ترازی بین 8100 و 8200 مدنظرتان باشد.

#نقطه‌ی قوت خودتان را از ابتدا تا انتها حفظ کنید. روش مطالعه‌ی شما در درسی که نقطه قوت شما است را به دیگر دروس تعمیم بدهید.

مثلا درس عربی نقطه قوت شماست پس به کتاب درسی خیلی خیلی توجه داشته باشید خیلی دقیق بخوانید و قواعد و ترجمه‌ها را تحلیل کنید و قواعد را مشخص کنید و بحث کنید که چرا این‌طوری شده است تست هم خیلی خیلی زیاد حل کنید و وقتی سال دوم به سوم وارد شدید عربی سال دوم را کامل تمام کنید . سال سوم هم عربی را خیلی خوب مطالعه و جمع‌بندی کنید در نتیجه در سال چهارم عربی را فقط مرور و جمع‌بندی نمایید. و از همین شیوه برای دیگر دروس که در آنها ضعیف هستید استفاده نمایید.

#با توجه به این‌که ساعت مطالعه در هر درس با تراز آن درس ارتباط مستقیم دارد، افزایش ساعت مطالعه داشته باشید

ساعت مطالعه خود را به مرور به 8 ساعت در روز برسانید. هم‌چنین بعد از این‌که تصمیم جدی برای پیشرفت گرفتید، زمان‌هایی را که بیهوده تلف می‌کنید را حذف کنید از جمله مراجعه به اینترنت و یا زیاد صحبت کردن با دوستان. در واقع زمان‌هایی را که نه درس خواندن بود و نه استراحت و فایده‌ی زیادی نداشت را حذف کنید.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">