seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

فهرج شهری در آرزوی رشد

يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ق.ظ

این جملات را زیاد شنیده ایم که: فلان معلم درس دادن بلد نیست، برای همین من نمره کم می آورم. من باید به فلان موسسه بروم تا این کتاب را نداشته باشم نمی توانم درس­هایم را خوب یاد بگیرم. امسال یک مشاور اختصاصی نیاز دارم تا بتوانم در کنکور رتبه­ی خوبی بیاورم ... .


خیلی ها فکر می کنند آن هایی که در کنکور موفق می شوند حتما از امکانات خاصی برخوردارند و عامل اصلی موفقیت آن ها هم همین است.


300 کیلومتر آن طرف تر از کرمان، شهری به نام فهرج وجود دارد. جایی گرم و خشک و بکر با بیابان های وسیع. خیلی از روستاهای این شهر در دل همین بیابان هاست و به همین علت رفت و آمد به این روستا­ها خیلی آسان نیست. اما در همین روستاها دختران و پسرانی بزرگ زندگی می کنند، دانش آموزانی که برای رسیدن به مدرسه خود روزانه باید ساعت ها پیاده روی کنند و بعد از ظهر هم با تمام خستگی مشغول کمک به پدر و مادر خود در رسیدگی به دام ها و باغداری شوند.


در دوران دبستان در مدارسی تحصیل می کنند که در یک کلاس، دو یا سه پایه هم زمان تدریس می شود و برای رسیدن به مدرسه راهنمایی باید از یک روستا به روستای دیگر بروند که شاید این مسیر به چند کیلومتر هم برسد که اینجانب در بدترین شرایط آب و هوایی در بخش نگین کویر به مدت 5 سال مشغول خدمت بودم و شاهد همه این سختی ها و رنج ها.

امکانات دبیرستان ها هم تعریفی ندارد. مدت ها در این مقطع تدریس میکنم و شاهد آن هستم که مدرسه ها فاقد آزمایشگاه است و تنها یک دستگاه کامپیوتر در مدرسه وجود دارد که آن هم متعلق به مدیر مدرسه است. اما از حق نباید گذشت چند مدرسه نمونه دولتی به صورت شبانه روزی هم در این بخش وجود دارد که خیلی از بچه های موفق، پرورش یافته این مدارس هستند. مدارسی با امکاناتی از قبیل خوابگاه، اتاق کامپیوتر و از همه مهم تر معلمان دلسوز. معلمانی که بی هیچ چشم داشتی و با تمام نیرو برای موفقیت این دانش آموزان تلاش می کنند.


اما در مدت 10 سالی که در این منطقه بعنوان مشاور و معلم فعالیت می کنم تلاش این مجموعه را در زمینه های زیر در خور تقدیر می دانم:


 توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش به آموزش به خصوص در 5 سال گذشته.


تلاش گسترده جهت انگیزه دادن به دانش آموزان.


دایر کردن مراکز شبانه روزی با امکانات آموزشی. در حال حاضر 4مرکز شبانه روزی در این شهر دایر است.


شناسایی دانش آموزان نخبه و گرد آوردن آن­ها کنار هم دراین مراکز.


گرایش به رشته های مختلف از جمله رشته انسانی بعد از موفقیت برخی دانش آموزان


 تمایل 70 درصد بچه ها به ادامه تحصیل.


فرهنگ سازی در طول سال از طریق برگزاری همایش ها که در اداره و مدارس با حضور همکاران مشاور  برگزار می شود.


مشاوره تخصصی برای انتخاب رشته و شغل آینده توسط مشاوران مجرب.


 در نظر گرفتن امکانات ویژه­ برای دانش آموزان برتر مثل بورسیه کردن در آموزشگاه های مختلف.

  • احسان افشارمنش

شهرستان فهرج

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">