seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

همه چیز در مورد کارنامه نهایی یا سبز

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۴۷ ب.ظ

این کارنامه دانش‌آموز خودمه که پزشکی رفسنجان قبول شد

اول اینکه کارنامه سبز به چه دردی میخوره؟

«کارنامه نهایی» یا به قول معروف «کارنامه سبز» کنکور منتشر شده (برای دیدن کارنامه نهایی خود کلیک کنید) البته برای کسانی که  در یک رشته پذیرفته شده‌اند این کارنامه در سایت سنجش قابل رؤیت است. کارنامه نهایی جعبه سیاه انتخاب رشته شماست. همه چیز رو شفاف شفاف می تونی ببینی. این کارنامه در واقع فاکتور کلایی است که سازمان سنجش به شما فروخته و برای اینکه احساس نکنید سرتون کلاه گذاشته اومده توضیح داده که مثلا اگر فلان کار رو نمی کردی حتما قبول می شدی و تقصیر ما نیست! و از الان تا 23 آبان 99 فرصت داری شکایت کنی. از چه طریق؟ برای فهمیدن چگونگی شکایت کردن استوری های امروز اینستاگرام تحصیلی 24 رو ازدست ندهید. وجود علامت ستاره ( * ) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.


سوال: آیا می‌تونم با این کارنامه رشته و دانشگاهم رو عوض کنم؟

خدای من شاید هزاربار به دانش‌آموزان خودم تاکید کردم که پسر و دختر خوب توی انتخاب رشته دقت کن، نشه یه رشته ای رو که دوست داری پایین‌تر بزنی ها! و همه گفتند چشم چشم و باز الان اومدن میگن چجوری میشه مثلا به جای رفتن به رشته بیهوشی دانشگاه یزد پرستاری کرمان رو بروم؟!!! بهشون میگم نمیشه، همین!


***برای دیدن پرسش و پاسخ های بیشتر  مطلب به ادامه مطلب مراجعه کن***

سوال: آیا می تونم انتقالی بگیرم؟

این شدنیه. آره ولی باید دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کنند که مثلا به جای زیست گیاهی دانشگاه بیرجند بیای گیاهی دانشگاه باهنر کرمان رو بخونی. البته یه ترم باید بگذره(این نکته مهمیه)


سوال: میتونم توی یه دانشگاه تغییر رشته بدهم؟

این هم شدنیه. مثلا شما دانشگاه کرمان رشته شیمی محض قبول شدی بعد می بینی ای دل غافل  رشته شیمی کاربردی رو توی کارنامه سبز رسوندی. با آموزش صحبت میکنی خودشون راهنماییت میکنن ولی شدنش قطعی نیست.


سوال: یه سری کد و عدد توی ستون نتیجه هست. سر در نمیارم؟!

خب این کدها رو توی آخرین پست اینستاگرامم توضیح دادم. ولی اشکال نداره اینجا هم توضح میدم:


کد11

این کد یه خبر خوب برای علاقه مندان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هست. معنیش اینه که برای مصاحبه دعوت شدی. هول نشو. چیکار باید بکنی؟ الان میگم. 

1-پس از تهیه نسخه پرینت" فرم اطلاعات فردی (برای دانلود کلیک کن)" از درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس و مدارک خواسته شده در فرم مزبور اقدام و به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت یعنی تا 17 آبان به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان ­محل اقامت خود ( نشانی مندرج در جدول شماره 1) ارسال نمایند.

2-عدم تکمیل فرم و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاههای مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. پس سریع باش. 

3- اگه کرونا داری اشکال نداره نمیخواد از قرنطینه بیای بیرون ان شاالله که زود خوب بشی و برای انجام کارها یکی از افراد سالم خانواده رو بفرست اداره کل آموزش و پرورش و اینجوری یک ماه بعد مصاحبه ازت میگیرن. زمان مصاحبه معرفی شدگان  روز یکشنبه مورخ 99/08/18 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/08/29 خواهد بود. من چون خودم مشاور کرمان هستم لینک اطلاع‌رسانی کرمان رو جداگانه واستون میگذارم: کلیک کن باقی دوستان به لینک های زیر مراجعه کنند. راستی یه 46هزارتومن هم باید پرداخت کنی که چگونگیش رو زمان مصاحبه می‌پرسی. نکته آخر اینکه گواهی تأیید شده (که معدل کل در آن قید شده است) و یک قطعه عکس 4 ×3 که در سال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام در آزمون از طریق سامانه ثبت نام به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)، الزامی است. 

آدرس سایت جهت انجام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

دانلود نشانی و شماره تلفن هسته های گزینش آموزش و پرورش

فرم اعلام آمادگی جهت مصاحبه 


کد 12

دانشگاه شاهد

برای اطلاع از زمان انجام مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کن


کد 14

دانشگاه علوم‌قضایی

کاری نمی‌خواد بکنی منتظر باش که از طرف دانشگاه با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.


کد 15

دانشگاه علامه طباطبائی

برای اطلاع از زمان انجام مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کن


کد 18

دانشکده غیرانتفاعی رفاه

برای اطلاع از زمان انجام مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کن


کد 20

بورسیه سپاه

کاری نمی‌خواد بکنی منتظر باش که از طرف گزینش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله/عج/ با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.


کد 21

دانشگاه شهید مطهری

برای اطلاع از زمان انجام مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کن


کد 22

بورسیه وزارت دفاع

کاری نمی‌خواد بکنی منتظر باش که از طرف گزینش وزارت دفاع با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.


کد23

صدا و سیما

برای اطلاع از زمان انجام مصاحبه به سایت دانشگاه مراجعه کن


کد 25

بورسیه ارتش

این دوستان برای اطلاع از مدارک مورد نیاز و زمان مصاحبه از تاریخ 99/08/18 به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به آدرس www.ajaums.ac.ir مراجعه نمایند


کد 26

بورسیه نیروی­ انتظامی

از طرف گزینش نیروی انتظامی با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.


کد 29

رشته های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی

ز روز شنبه مورخ 99/08/17 به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل انجام مصاحبه خود مراجعه نموده و پس از کسب اطلاعات لازم، منحصراً به دانشگاه مربوط به خودت براساس محل زندگیت برای انجام مصاحبه که لیستشون رو همین زیر میبینی مراجعه میکنی:


دانشگاه علوم پزشکی تهران

تهران-آذربایجان غربی-آذربایجان شرقی-اردبیل-زنجان-قزوین-البرز-سمنان-مازندران-گلستان-گیلان و قم


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (لینکش رو واسه همشهری ها گذاشتم کلیک کن)

اصفهان- کرمان-یزد و چهارمحال و بختیاری


دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خراسان رضوی- شمالی- جنوبی و سیستان و بلوچستان


دانشگاه علوم پزشکی شیراز

فارس-کهگیلویه و بویراحمد-بوشهر و هرمزگان


دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه-کردستان-همدان-لرستان-خوزستان-ایلام و مرکزی


کد 30

تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم

منتظر باش که از طرف دانشگاه با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.


حالا باقی کدها: 

2-مفهوم عدد 1 (یک) بمنزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما و برگ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 برای انتخاب رشته مربوط می‌باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی ، عدم رعایت جنسیت پذیرش ، عدم توجه به ضوابط رشته‌های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و...).


3-مفهوم عدد 2(دو) در ستون نتیجه بدین معنی است که شما در زمان اعلام نتیجه نهایی حداقل در یک کد رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از دانشگا ه ها معرفی شده اید


4- مفهوم عدد 3 (سه) در قسمت نتیجه اولویت قبولی نشانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است


تبصره 2-برای کارمندانی که با استفاده از سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند نیز عدد 3 درج شده است‌.


5-مفهوم عدد 4(چهار) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست بررسی می باشد.


6-مفهوم عدد 5 (پنج) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش برای تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی وابسته به آموزش و پرورش امتیاز لازم را کسب ننموده و در اولویت جذب قرار نگرفته است و یا اینکه نتیجه صلاحیت های عمومی داوطلب در کد رشته انتخابی مربوط،به علت عدم تشکیل پرونده از سوی هیات مرکزی گزینش وزارت مذکور به این سازمان اعلام نشده است . این دسته از داوطلبان در صورت تمایل می توانند جهت تکمیل پرونده حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تاریخ انتشار اسامی پذیرفته شدگان با همراه داشتن کارت شناسایی و تصویر کارنامه نهایی به هسته گزینش آموزش و پرورش استان اقامت به نشانی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش وزرات آموزش پرورش www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید.


7- مفهوم عدد 7(هفت) مندرج در ستون نتیجه به منزله عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط "سن ، معدل ، ویژگی های جسمانی ، ... وغیبت در مصاحبه " می باشد این داوطلبان حداکثر تا تاریخ 27 آبان فرصت دارند در صورت اعتراض ،درخواست بررسی مجدد پرونده مصاحبه را با در دست داشتن کارت ملی و تصویر کارنامه نهایی به اداره کل آموزش و پرورش استان اقامت خود ارئه نمایند .بدیهی است به درخواست هایی که بعد از تاریخ فوق ارائه گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.


-8 مفهوم عدد 9(نه) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما دریکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج)، شهید مطهری ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، غیر انتفاعی امام رضا (ع) ، علوم پزشکی ارتش ، دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو ،دکتری پیوسته بیو تکنولوژی ،کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی یا تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه دردست بررسی است .


نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">