seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

همه چیز راجع به کنکور جدید 1403

يكشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۲۲ ب.ظ

  • اول اینکه  ثبت نام نوبت اول کنکور شروع شد. 


+ لینک ثبت نام کنکور:

https://my.sanjesh.org/login


دانش‌آموزان دارای پروفایل کافی است وارد سایت شوند و ثبت‌نام کنند و اگر پروفایل ندارند اول اقدام به ساخت پروفایل کنند


  • دوم: دفترچه ثبت نام رو هم می‌توانید از این آدرس دانلو نمایید:


  • ضرایب نیز بدین شرح هستند:

  • در دفترچه کنکور ، دقیق اشاره شده که فرصت ترمیم مجدد داده میشود و در خرداد 1403 ، داوطلبانی که کنکور سومشون هست مجدد ترمیم کنند.


  • داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال 1402 هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال 1403 حداقل در یک نوبت از آزمون های سراسری سال 1403 ثبت نام کنند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات آزمون را ندارند. 
  • سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 6-3-3 در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1403 به میزان 50 درصد با تأثیر قطعی است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ،1403 37/5 درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی 12/5 درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی 50 درصد) است. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) 50 درصد است.
  • سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 6-3-3 در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی آزمون سراسری سال ،1403 به میزان 28 درصد با تأثیر قطعی و همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی در این گروهها، 21 درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی 7 درصد با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی(در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی 28 درصد) است. شایان ذکر است سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) 72 درصد است. 




    • و اما داستان دانشگاه فرهنگیان:
     داشتن حداقل معدل کل 14 در دورة متوسطة دوم (معدل دهم، یازدهم و دوازدهم).
     حداکثر سن مجاز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال تمام (مبنا اول مهر ماه هرسال تحصیلی) خواهد بود.
     دانشجو معلمان در طول دوران تحصیل علاوه بر گذراندن دروس برنامه درسی مصوب، باید مطابق محتوای معماری طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم، تعدادی دروس تعلیم و تربیت و پودمانهای فرهنگی- تربیتی را براساس نظام نامه فرهنگی و با توجه به ساحتهای شش گانة مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بگذرانند. 

    لازم است همزمان با شروع ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 برای ثبت نام راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 اقدام کنند. تاکید می شود با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام، برگزاری و پذیرش در این رشته ها منحصراً فقط در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 انجام خواهد شد، داوطلبان توجه داشته باشند باید در مهلت مقرر در سامانه ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند. درضمن آزمون برای همه متقاضیان اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان (در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 6 و 1403/2/7) برگزار خواهد شد. آزمون اختصاصی برای رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال ،1403 همراه با نوبت اول آزمون سراسری (اردیبهشت ماه) و در قالب یک دفترچه سؤال ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم علاوه بر دفترچه سؤالات تحویلی به متقاضیان در هر گروه آزمایشی، برگزار می شود. ضرایب دروس این آزمون برای گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان (بجز دروس ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم) همانند ضرایب آزمون سراسری مندرج در جدول شماره 2 صفحه 34 خواهد بود.  مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم به ترتیب: هوش و استعداد معلمی با ضریب ،3 تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب 2 و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی با ضریب 2 خواهد بود.
     برای تعدادی از رشته ها که در آزمون سراسری دارای آزمون عملی هستند مانند علوم ورزشی و تعدادی از رشته های هنر، ارزیابی عملی و مهارتی نیز در ارزیابی شایستگی معلمی توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.
     تعریف، ضرایب دروس، نمره کل و میزان تاثیر سابقه تحصیلی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم براساس مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) و ماده واحده اصلاح و تکمیل موادی از آن، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو می باشد.
     انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال ،1403 اواخر دی ماه سال1402 به صورت مجزا و در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور صورت میپذیرد.
     از آنجائی که سوابق تحصیلی دانش آموزان سال جاری در تیرماه سال 1403 آماده خواهد شد، ملاک معرفی چندبرابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگیهای معلمی در سال 1403 منحصراً 60 درصد نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور)و 40 درصد نمره کل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو - معلم خواهد بود.
     در ارزیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می شود، دو بخش شایستگی های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار میگیرد و نتیجه آن تا دوسال معتبر است. برای پذیرش در سال ،1403 ارزیابی شایستگی معلمی از نیمه اول دی ماه سال 1402 آغاز خواهد شد.
     در صورتی که متقاضی در ارزیابی شایستگی معلمی همان سال شرکت نکرده باشد، امکان شرکت وی در ارزیابی جدید پس از اعلام داوطلبان به میزان چندبرابر ظرفیت، فراهم خواهد شد.
     گزینش نهایی متقاضیان با معیارهای نمره آزمون اختصاصی (شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم)، نمره کل سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام خواهد شد.
     نتیجه نهایی آزمون متقاضی در سنجش و پذیرش دانشجو – معلم ضمن رعایت و احراز شرایط مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با رعایت قانون، آیین نامه اجرایی و ضوابط و مقررات گزینش (ارزیابی شایستگی معلمی) خواهد بود.
     میزان تاثیر و سهم نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت 50 درصد سوابق تحصیلی، 25درصد آزمون اختصاصی (شامل 15 درصد نمرات آزمون سراسری (کنکور) و10 درصد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم) و 25 درصد ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود. 
     اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و به قبولی های نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد و امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری (کنکور) را ندارند.
     بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو - معلم در سال ،1403 مهلت چند روزه به قبولین داده میشود تا این متقاضیان در مهلت مقرر تعیین شده و قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته آزمون سراسری، درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به آموزش وپرورش ارائه دهند تا آموزش و پرورش مشخصات این افراد را بصورت تجمیع شده به سازمان سنجش ارسال کند تا اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری به این افراد داده شود.
     در صورت عدم قبولی متقاضی در پذیرش دانشجو - معلم در آن سال، نتایج ارزیابی وی در مرحله ارزیابی تکمیلی، به غیر از ارزیابی گزینش، تا پایان زمان اعلام نتایج آزمون سال آتی معتبر است و متقاضی میتواند در آزمون سال آینده نیز از آن بهره مند شود و با ابراز رضایت از تکرار ارزیابی معاف خواهد شد. 

    نظرات (۰)

    برای نظر دادن اولین نفر باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">