seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

خبر: انتخاب شاخه در پایه نهم انجام می پذیرد

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

پیش از مطالعه خبر اینجا کلیک کن و با فالو کردن اینستاگرام ما از جدیدترین خبرها مطلع گردید


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این که هدایت تحصیلی دانش‌آموز باید از مقطع ابتدایی آغاز شود، گفت: با اجرای نظام جدید آموزشی انتخاب رشته دانش‌آموزان در کلاس نهم (سوم متوسطه اول) انجام می‌شود.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با مهر افزود: با اجرای نظام جدید آموزشی باید ماهیت و نحوه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تغییر کند و استعدادهای دانش‌آموز از مقطع ابتدایی شناسایی شود و در نهایت در دوره متوسطه دانش‌آموز بداند که می‌خواهد در چه رشته‌ای تحصیل کند.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای دانش‌آموز بیشتر برعهده معاونت پرورشی است و باید در این زمینه شورای عالی آموزش و پرورش مصوباتی داشته باشد تا معلمان پرورشی از مقطع ابتدایی، دانش‌آموز را به سمت رشته دلخواهش راهنمایی کنند.

سحرخیز گفت: با اجرای نظام جدید آموزشی 3-3-6 دانش‌آموزان از آغاز مقطع متوسطه دوم رشته‌های تخصصی مورد نظر خود را می‌خوانند و انتخاب رشته در کلاس نهم انجام می‌شود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی متوسطه آموزش و پرورش، دانش‌آموزانی که امسال در مقطع هفتم درس می‌خوانند، از دو سال دیگر باید رشته مورد نظرشان را در کلاس نهم انتخاب کنند.

وی با بیان این که انتخاب رشته در کلاس نهم بتدریج طی دو سال دیگر به صورت کامل اجرا می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان کلاس هفتمی باید از آغاز سال تحصیلی به فکر رشته مورد نظر خود باشند چون نمرات درسی سال هفتم و هشتم در انتخاب رشته دانش‌آموزان به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب رشته حائز اهمیت است.

سحرخیز درباره شرایط مشاوران هدایت تحصیلی توضیح داد: تمام مشاورانی که در مقطع متوسطه فعالیت داشتند به متوسطه اول منتقل می‌شوند؛ البته این به آن معنا نیست که در متوسطه دوم از مشاوره بی‌نیاز هستیم.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">