seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

همه چیز راجع به رشته علوم و معارف اسلامی

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۳۰ ب.ظ


دوست عزیز اگر میخوای مطالب دقیق هدایت تحصیلی و هر شب نکاتی در مورد کنکور بدونی اینستاگرام من رو فالو کن: 

پیش از آغاز مطلب اینجا کلیک کن و با فالو کردن اینستاگرام ما از جدیدترین خبرها مطلع گردید




خب بریم سراغ اصل مطلب:

برای شروع بگم که این مطلب را در تاریخ اول آبان 99 به روز کردم و کاملا جدید است حالا برویم سراغ رشته ناشناس علوم و معارف اسلامی... متاسفانه دانش‌آموزان بعضی مناطق از داشتن چنین رشته ای محروم هستند اما برای همان عزیزان هم  دانستن در این مورد خالی از لطف نیست چرا که دانستن همواره عاملی است برای انتخاب آگاهانه و مناسب تر. در کامنت‌ها بسیار پرسیده اید که آینده شغلی و فرقش با ادبیات جیست؟! مگر مطلب را کامل نخواندید؟!!! در میانه همین مطلب اسامی کتاب ها هم آمده. پس تنبل نباشید و اگر واقعا به دنبال رشته علوم و معارف اسلامی هستید کمی وقت بگذارید و با دقت این مطلب کوتاه را بخوانید. با این وجود بر اساس سوالاتی که پرسیده بودید به چندتا از مهمترین ها و پرتکرارترین‌هایشان پیش از شروع مطلب پاسخ می دهم:



- آینده شغلی این رشته چگونه است؟ خب دقیقا مثل آینده شغلی رشته ادبیات


- من با چه نمراتی می توانم وارد شوم؟ با حداقل نمره 14 در درس دینی، عربی13 و ادبیات 12 پس اکثرا می توانند ورود کنند ولی باید تلاششان را بیشتر کنند چون با این نمرات آینده ای نخواهند داشت


- آیا از طریق معارف می توانم به داشگاه افسری بروم؟ بله 


- جنسیت مطرح است؟ یعنی من که دخترم می توانم موفق شوم؟ جنسیت مطرح نیست و بله شما بسته به تلاشتان حتما می توانید


-کنکورش چگونه است؟ کنکور جداگانه ای ندارد و جزو کنکور گروه علوم انسانی است و جداگانه نیست  با این تفاوت که بچه های  نظام قدیم  باید پاسخگوی سوالات تخصصی معارف (با نام اصول و عقاید فقه) با نام دفترچه شماره3 هم می‌بودند که تعدادشان 20 تا بود که از کنکور99 این موضوع اصلاح گردیده و مجموعه سوالات درقالب دفترچه ویژه علوم و معارف اسلامی به دانش آموزان تقدیم می شد و از کنکور 1400 تحت عنوان دفترچه شماره 3 یا همان دفترچه ویژه علوم و معارف اسلامی به داوطلبان ارائه گردید(برای دانلود کلیک کنید). این دفترچه شانل دروس زبان عربی(20 سوال) تاریخ و جغرافیا( هرکدام 15 سوال) فلسفه و منطق(20 سوال) روانشناسی (20 سوال) در مجوع 90 سوال با 80 دقیقه زمان پاسخگویی. در ضمن طبق اطلاعیه جدید سازمان سنجش منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید 1، 2 و 3»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود. پس در دفترچه این ها جایگزین دروس دوستان علوم انسانی خواهند شد و نکته مهم این است که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است یعنی از کنکور 99 به بعد سیستم عوض شده و دانش آموز علوم و معارف اسلامی می تواند کتاب های  علوم انسانی را امتحان دهد و به دفترچه اختصاصی خود کاری نداشته باشد. اما این موضوع را از قبل در زمان ثبت نام اعلام کند.  پس دوستان علوم معارف از امسال مانند سایر گروه ها یعنی تجربی و ریاضی و ... به دو دفترچه جای 3 دفترچه پاسخ می دهند و این یعنی استقلال بیشتر از رشته علوم انسانی و ممکن است روزی برسد که کنکور جداگانه برگزار کنند!


آیا می توانم به سوالات بچه های علوم انسانی پاسخ دهم؟ بله در زمان ثبت نام، همان گونه که در سوال قبل واضح توضیح دادم می‌توانید اعلام کنید که به کدام دفترچه پاسخ می دهید! اما باید کتاب های علوم انسانی را بخوانید! مثلا اصول عقاید نخوانید و همان دینی یا فرهنگ و معارف اسلامی ادبیات را بخوانید.


-چه باید بخوانم؟ همین کتاب هایی که پایین آمده (برای کنکور سراسری بعضی از کتاب ها در آزمون نیستند)


-چه کتاب های اضافه ای دارد؟ اخلاق اسلامی، علوم و معارف قرآنی، احکام 1(پسران و دختران بصورت مجزا)، اصول عقاید، تاریخ اسلام، روش استنباط احکام (احکام 3)، جریان شناسی اندیشه های معاصر ایران(اجرای آزمایشی) را در رشته معارف داریم



رشته علوم و معارف اسلامی چیست؟


این رشته یکی از رشته های آموزش متوسطه میباشد که دانش آموزان سال نهم پس از انتخاب شاخه علوم انسانی در پایان پایه دهم از میان دو رشته موجود در این شاخه یعنی ادبیات و معارف اسلامی یکی را انتخاب برمیگزینند. دانش آموز با توجه به علاقه ، انگیزه ، هوش و استعداد و آینده ی شغلی رشته تحصیلی خود را از بین رشته های تحصیلی (ادبیات و علوم و معارف اسلامی) انتخاب میکنند.رشته تحصیلی علوم و معارف اسلامی از رشته هایی است که ادامه تحصیل در آن میتواند علاقه مندان را به بالاترین مراحل علمی و اخلاقی برساند.


دروس عمومی و تخصصی که در این رشته خوانده میشود کدام است؟


بعضی از دروس این رشته عمومی است و در همه رشته ها تدریس میشودمثل زبان انگلیسی.


بعضی از دروس با دروس رشته علوم انسانی مشترک است مثل جغرافیا ، آمار ، روان شناسی.


بعضی از دروس ، دروس تخصصی رشته علوم و معارف هستند مثل احکام ، اخلاق ، عربی ویژه معارف ، فن سخنوری.


دروس عمومی و تخصصی رشته علوم و معارف اسلامی به ترتیب زیر میباشد.


نام درس کلاس دهم

واحد

نام درس کلاس یازدهم

واحد

 نام درس کلاس دوازدهم

 واحد

پیش دانشگاهی

زبان فارسی  1

2

اصول عقاید 1

3

اصول عقاید2

3

نام درس

 

واحد

نام درس

واحد

ادبیات فارسی 1

2

زبان فارسی 2

2

زبان فارسی تخصصی

2

اخلاق 1

4

اخلاق 2

1

عربی 1

2

ادبیات فارسی 2

2

ادبیات فارسی تخصصی

2

اصول عقاید 1

2

اصول عقاید 2

1.5

زبان خارجه 1

3

عربی 2 ویژه معارف

4

عربی 3 ویژه معارف

5

زبان فارسی 1

2

زبان فارسی 2

1

فیزیک وآزمایشگاه

2.5

زبان خارجه 2

2

زبان خارجه 3

2

زبان خارجه 1

2

زبان خارجه 2

2

شیمی و آزمایشگاه

2.5

تاریخ اسلام 1

2

تاریخ اسلام 2

2

ادبیات عربی 1

2.5

ادبیات عربی 2

2.5

مطالعات اجتماعی

3

احکام

1

ریاضی ویژه علوم انسانی و معارف

2

منطق صوری

2

فلسفه

2

علوم زیستی و بهداشت

2

تفسیر و علوم قرآنی

2

تفسیر و علوم قرآنی 2

2

اصول فقه

2

فقه

2

ریاضی 1

4

آشنایی با مفردات قرآن

1

تاریخ ایران و جهان

4

 

 

 

 

تربیت بدنی 1

1

قرائت و  تجوید قرآن

1

فلسفه منطق

3

 

 

 

 

درس های انتخابی

3

جغرافیا 1

3

روان شناسی

2

 

 

 

 

دین و زندگی

4

جامعه شناسی 1

2

جامعه شناسی

2

 

 

 

 

 

 

آمار و مدلسازی

2

اخلاق 2

1

 

 

 

 

 

 

تربیت بدنی 2

1

فن سخنوری

1

 

 

 

 

 

 

اخلاق 1

1

تربیت بدنی 3

1

 

 

 

 

 

 

آمادگی دفاعی

2

 

 

 

 

 

 



فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی و سال دوازدهم نظام جدید علوم و معارف اسلامی در چه رشته هایی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی میتوانند ادامه تحصیل دهند؟

فارغ التحصیلان با توجه به علاقه و توانایی خود میتوانند بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی تمامی رشته های علوم انسانی را انتخاب نمایند. مانند الهیات و معارف اسلامی و تمامی گرایش های آن -  مدیریت و گرایش های آن مثل (مدیریت صنعتی –  دولتی و بازرگانی) حقوق و علوم قضایی با گرایش های آن – علوم اقتصادی با گرایش های آن مثل امور بانکی – حسابداری بیمه اکو   امور گمرکی کالا (سیستم تامین و توزیع کالا) علوم تربیتی و روانشناسی با تمام گرایش های آن مثل – روانشناسی بالینی ، کتابداری ، مدیریت برنامه ریزی آموزشی. امور تربیتی و دیگر رشته های مربوطه علوم اجتماعی و گرلیش های آن مثل جامعه شناسی ، علوم سیاسی ، روابط بین الملل ، مددکار اجتماعی ، تاریخ ، جغرافیا ، زبان و ادبیات فارسی و گرایش های مختلف آن. گروه آزمایشی هنر و زبان های خارج با گرایش های آن.


مشاغلی که در آینده میتوان مشغول به کار شد :

فارغ التحصیلان این رشته که در رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی ادامه تحصیل داده اند هم اکنون در بسیاری از مراکز مهم علمی و پژوهشی مشغول کار هستند مانند حقوقدان – وکالت – سر دفتر اسناد – مدرس دانشگاه - دبیر دبیرستان – محقق و پژوهشگر در مراکز تحقیقاتی – پژوهشگر در دروس خارج فقه و حوزه های علمیه – رسیدن به درجه فقاهت و اجتهاد – مسئولیت در سازمان ها ووزارتخانه ها .




برای خواندن مطالب بیشتر به ادامه مطلب بروید...


دبیرستان های علوم و معارف اسلامی سراسر کشور کدام است؟


دبیرستان های شهید مطهری پسرانه و دخترانه تهران – مشهد – شیراز – یزد – خرم آباد – میبد – یاسوج – زاهدان – همدان – شهر کرد – ساری – این مراکز آموزشی وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری تهران هستند. دبیرستان امام صادق(علیه السلام) تهران وابسته به دانشگاه امام صادق(علیه السلام) تهران – دبیرستان دخترانه معصومه دماوند – دبیرستان پیام غدیر تهران – دبیرستان علوم و معارف اسلامی وابسته به بنیاد فرهنگی امام محمد باقر(علیه السلام) پسرانه و دخترانه اصفهان – دبیرستان هدی قم – دبیرستان ثامن الحجج تهران – دبیرستان الغدیر تهران – دبیرستان مکتب الزهرا تهران- در استان کرمان با نام صدرا شناخته می شوند


چگونگی و شیوه کنکور سراسری

کنکور جداگانه ای ندارد و جزو کنکور گروه علوم انسانی است و جداگانه نیست  با این تفاوت که بچه های  نظام قدیم  باید پاسخگوی سوالات تخصصی معارف (با نام اصول و عقاید فقه) با نام دفترچه شماره3 هم می‌بودند که تعدادشان 20 تا بود که از کنکور99 این موضوع اصلاح گردیده و مجموعه سوالات درقالب دفترچه ویژه علوم و معارف اسلامی (برای دانلود کلیک کنید) به دانش آموزان تقدیم می شود و نیازی به پاسخگویی به دو دفترچه را ندارند. در ضمن طبق اطلاعیه جدید سازمان سنجش منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید 1، 2 و 3»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود. پس در دفترچه این ها جایگزین دروس دوستان علوم انسانی خواهند شد و نکته مهم این است که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است یعنی از کنکور 99 به بعد سیستم عوض شده و دانش آموز علوم و معارف اسلامی می تواند کتاب های  علوم انسانی را امتحان دهد و به دفترچه اختصاصی خود کاری نداشته باشد. اما این موضوع را از قبل در زمان ثبت نام اعلام کند.  پس دوستان علوم معارف از امسال مانند سایر گروه ها یعنی تجربی و ریاضی و ... به دو دفترچه جای 3 دفترچه پاسخ می دهند و این یعنی استقلال بیشتر از رشته علوم انسانی و ممکن است روزی برسد که کنکور جداگانه برگزار کنند!



دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که می‌توان در آنها ادامه تحصیل داد :


1-دانشگاهها و مراکز عالی در سراسر کشور که از طریق کنکور سراسری دانشجو میپذیرد.(یعنی همه دانشگاه ها و رشته های مربوط به کنکور علوم انسانی)

2-دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد.

3-موسسه آموزشی باقرالعلوم قم.

4-دانشگاه مفید قم.

5-موسسه تحقیقاتی و پژوهشی امام خمینی قم.

6-دانشگاه عالی قضایی قم.

7-دانشکده اصول دین قم.

8-دانشکده علوم حدیث شهر ری.

9-دانشگاه امام صادق تهران.

8-چگونگی ثبت نام وادامه تحصیل در دبیرستان علوم و معارف اسلامی وابسته به بنیاد فرهنگی امام محمد باقر (علیه السلام) چیست؟




از سخنان رهبر انقلاب در مورد رشته علوم و معارف اسلامی :

این مدرسه و رشته به نظر بنده یکی از ابتکارات بسیار خوب و خیلی مفید و راهگشا بود. انشاءالله که ادامه پیدا کند. بنده اگر برایم میسر بود فرزندان خودم و کسانی که من به آنها دسترسی داشتم و مشورت میکردند را توصیه میکردم بیایند در این رشته ثبت نام کنند.

نظرات (۱۵۹)

خیلی خوب و مفید بود
پاسخ مشاور:
خوشحالیم که مفید واقع شد
با سلام خدمت شما و بازدید کنندگان وبلاگ خوبتون بنده در دبیرستان علوم و  معارف اسلامی امام رضا (ع) تحصیل میکنم که وابسطه به آستان قدس رضوی هستش 
میخواستم بپرسم در کنکور چند نفر شرکت میکنند و رتبه از چند به پایین باشه میتونم در دانشگاه و رشته خوبی تحصیلاتم( مثل امام صادق علوم قضایی) رو ادامه بدم و شرایط پذیرش چند دانشگاه عالیه رو لطفا به بنده بگید 
یه نکته دیگر هم این هست که درس ها را چگونه بخونیم و کدام مهم تر است که جزو رتبه های برتر باشیم و آینده کدام رشته بهتره؟
 با تشکر از شما
پاسخ مشاور:
امسال که مشخص نیست باید ثبت نام کنند. اما سالهای گذشته با سرچ همین عبارت در وبلاگ
  • محمدرضا بلیوند
  • ببخشید من رشتم در پایه دهم علوم و معارف این میتونم یکی از زیر شاخه های انسانی یعنی علوم سیاسی و برای دانشگاه امام حسین انتخاب کرد
    پاسخ مشاور:
    بلی
    من رشتم تو پایه نهم انتخاب شده.هنوز مدرسه ها شروع نشده...رشتم شده علوم و معارف...من رشته مورد علاقم انسانی بود نشد که بدم یعنیعنی معدلم کم بود من مبخواستم بببن آینده خوبی داره این رشته میتونیم بریم سرکار ...لطفا راهنمایی کنید مرسی.

    پاسخ مشاور:
    پایه و اساس دو رشته یکسان است و رشته های دانشگاهی یکسان و کنکور یکسان دارند با کمی تفاوت بابت کتاب های رشته علوم و معارف اسلامی 
    سلام  من دیپلم انسانی دارم میتونم اقدام به دیپلم مجدد کنم و رشته علوم معارف دیپلم بگیرم یا خیر؟
    پاسخ مشاور:
    نیازی نیست. شما در کنکور می توانید از رشته های مشترک این دو استفاده کنید. کنکور هر دو مورد یکی است.
    سلام
    کسانی که دیپلم معارف دارند میتونن رشته دانشگاهی علوم انتظامی (نیروی انتظامی) رو که مربوط به علوم انسانی هستش رو انتخاب کنند ؟؟؟
    لطفا پاسخ دهید بسیار مهم می باشد
    پاسخ مشاور:
    بله می توانند
    سلام خسته نباشید بنده رشتم معارف معدلمم 18یازدهم هستم ازاین بابت که دانسگاه ملی قبول نشم میترسم ممکن هست که موفق بشم
    سلام خسته نباشید بنده رشتم معارف معدلمم 18یازدهم هستم ازاین بابت که دانسگاه ملی قبول نشم میترسم ممکن هست که موفق بشم
    پاسخ مشاور:
    شما کنکور ادبیات می‌دهید با سوالات اختصاصی خودتان. چرا موفق نشوید؟ جز اینکه نخواهید کسی جلوی شما را نخواهد گرفت
  • ساره قوی رخ
  • سلام لطفا این رشته را در تمام مدارس دخترانه و پسرانه در پایان سال هشتم که موقع انتخاب رشته ی عزیزان است معرفی ویژه متعهدانه ودلسوزانه بفرمایید 
    پاسخ مشاور:
    همیشه مشاورین ما در مدارس همه رشته ها را معرفی کرده اند و می کنند اما متاسفانه گوش شنوایی نیست. شما همین مطلب را ببینید... من کامل توضیح دادم ولی باز سوال تکراری می پرسند
  • دختر شیطون
  • من علاقه به رشته انسانی دارم  ولی ثبت نامم نمیکنن با توجه به هدایت تحصیلی 

     میخوام ببینم آینده شغلی رشته معارف چیه لطفااا همراهیم کنید 

  • دختر شیطون
  • من علاقه به رشته انسانی دارم  ولی ثبت نامم نمیکنن با توجه به هدایت تحصیلی 

     میخوام ببینم آینده شغلی رشته معارف چیه لطفااا همراهیم کنید 

    پاسخ مشاور:
    مطلب رو کامل بخونید دستتون میاد. تنبلی نکنید!

    سلام من کلاس نهم را تموم کردم با معدل ۶۳\۱۹ و رفتم رشته معارف میخواستم بدونم ک ایا رشته انسانی بهتره یا معارف لطفا واضح توضیح بدید مرسی 

    پاسخ مشاور:
    فرقی نمیکنن. اگر درس دینی رو دوست دارید و عربی را خوب بلدید رشته معارف مناسب است غیر از این خیر

    سلام من پایه نهم رو تموم کردم میخوام برم دهم بعد میخوام بدونم ک تفاورت رشته انسانی با معارف چی است وقتی رشته معارف رو انتخاب کردیم  در اخر ایا محدودیتی نسبت ب انسانی است یا خیر لطفا تو ضیحات کامل رو بگید باتشکر

    پاسخ مشاور:
    بین نظرات یا اول همین مطلب دقت کنید نوشتم. جقدر اهمال کاری آخه؟!!

    سلام واقعا مطالبتون عالیه منه نهمیو از سر درگمی درمورد این رشته در آورد حالا بهتر میتونم انتخاب رشته کنم 

    سلام خواهش میکنم کمکم کنید من  نهم هستم به رشته علوم معارف اسلامی خیلی علاقه دارم  و دوست دارم به عنوان رشته تحصیلیم انتخابش کنم نمراتم همیشه در معارف و قرآن و عربی ۱۹ یا ۲۰ هست کلا به درسایی که مربوط به دین و این جور چیز هاست علاقه دارم اما دوستام میگن در آینده کارش نیست آیا درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ مشاور:
    آینده شغلی علوم و معارف اسلامی با ادبیات یکی است...
    علاقه خود را دنبال کنید

    سلام تفاوت این دو رشته در دبیرستان چیست و کدوم کتاب هادر رشته ی انسانی هست و در معارف نیست و همچنین بلعکس ؟

    پاسخ مشاور:
    تفاوت چندانی ندارند فقط حجم علوم و معارف اسلامی اش بیشتر است. کنکورشان هم یکی است

    سلام خسته نباشید.من امسال انتخاب رشته دارم و طبق علاقه ام میخوام رشته علوم و معارف اسلامی رو انتخاب کنم ولی راسیتش برای آینده شغلیش نگران هستم .میترسم کار گیرم نیاد.و اینکه متقاضیان این رشته کم هست یا زیاد؟آخه یک رشته مثل تجربی به خاطر متقاضیان زیاد هر چقدر هم تلاش کنی بازهم به اون نتیجه دلخواه نمیرسی ،میخواستم ببینم که رشته معارف هم همینجور هست؟امکان قبول شدن در دانشگاه های تهران وجود داره ؟ مثلا دانشگاه امام صادق ع 

    پاسخ مشاور:
    پاسخ به ایمیل شما ارسال شذ

    سلام خسته نباشید من رشته معارف رو خیلی دوست دارم ولی از آینده شغلیش برای یک دختر میترسم .میگم شاید آخه شغل گیرم نیاد .لطفا در این باره راهنماییم کنید 

     

    و اینکه یک رشته مثل تجربی به خاطر متقاضیان زیاد قبولی کم دارن میخواستم ببینم رشته معارف هم همینجور هست؟ امکان قبول شدت تو یک دانشگاه خوب تهران چه جوریه؟

    لطفا جوابم رو بدید 🙏🏻🙏🏻

    سلام خسته نباشید من رشته معارف رو خیلی دوست دارم ولی از آینده شغلیش برای یک دختر میترسم .میگم شاید آخه شغل گیرم نیاد .لطفا در این باره راهنماییم کنید 

     

    و اینکه یک رشته مثل تجربی به خاطر متقاضیان زیاد قبولی کم دارن میخواستم ببینم رشته معارف هم همینجور هست؟ امکان قبول شدت تو یک دانشگاه خوب تهران چه جوریه؟

    لطفا جوابم رو بدید 🙏🏻🙏🏻

    پاسخ مشاور:
    سلام. آینده شغلیش با رشته ادبیات یکی هست. شما باید در کنکور علوم انسانی شرکت کنید. نه تراکم به اندازه تجربی نیست. علاقه خود را دنبال کنید...

    سلام سال نوتون مبارک من دانش اموز پایه ی یازدهم رشته ی ریاضی هستم میخوام کنکور معارف بدم با دیپلم ریاضی میشه 

    و سوال دوم این که لطف میکنین بگین چه درسایی در کنکور معارف میاد 

    و ی سوال دیگه من میتونم از این رشته برم دانشگاه افسری ؟

    ممنون سال خوبی داشته باشید

    پاسخ مشاور:
    سلام سال نو شما هم مبارک
    بله شما از هر رشته ای که هستید می توانید در کنکور انسانی شرکت کنید. ما کنکوری به نام معارف نداریم! بچه هایی که در رشته معارف تحصیل می کنند در گروه علوم انسانی آزمون می دهند
    علاوه بر سوالات ادبیات باید سوالات معارف را نیز پاسخگو باشند...
    بله از طریق این رشته می شود دانشگاه افسری هم رفت

    سلام میخاستم بدونم اگر بریم رشته علوم معارف برا دانشگاه افسری سپاه پاسداران میتونیم ثبت نام کنیم؟؟ یعنی هم آزمون دانشگاه امام حسین رو بدیم هم کنکور بدیم آیا میشه اینجوری؟؟

    پاسخ مشاور:
    بله منعی نیست
  • عباس الهی نژاد
  • با سلام من سوالی از شما داشتم میخواستم ببینم معارف اسلامی چه کتاب های داره وچه کتاب های آن تخصصی هستن و چه کتاب های آن تخصصی نیستن و میخواستم بدونم آیا در استان مازندران در نزدیکی شهرستان نوشهر مدرسه معارف اسلامی وجود دارد یا نه و آیا می توان از معارف اسلامی وارد دانشگاه افسری شد و از آن قسمت هوا فضا سپاه پاسداران رفت .

    ممنون میشوم اگه به سوالات بنده پاسخ دهید.

    با تشکر  عباس الهی نژاد

  • عباس الهی نژاد
  • با سلام من سوالی از شما داشتم میخواستم ببینم معارف اسلامی چه کتاب های داره وچه کتاب های آن تخصصی هستن و چه کتاب های آن تخصصی نیستن و میخواستم بدونم آیا در استان مازندران در نزدیکی شهرستان نوشهر مدرسه معارف اسلامی وجود دارد یا نه و آیا می توان از معارف اسلامی وارد دانشگاه افسری شد و از آن قسمت هوا فضا سپاه پاسداران رفت .

    ممنون میشوم اگه به سوالات بنده پاسخ دهید.

    با تشکر  عباس الهی نژاد

    پاسخ مشاور:
    پاسخ دادم عباس جان
  • عباس الهی نژاد
  • با سلام من سوالی از شما داشتم میخواستم ببینم معارف اسلامی چه کتاب های داره وچه کتاب های آن تخصصی هستن و چه کتاب های آن تخصصی نیستن و میخواستم بدونم آیا در استان مازندران در نزدیکی شهرستان نوشهر مدرسه معارف اسلامی وجود دارد یا نه و آیا می توان از معارف اسلامی وارد دانشگاه افسری شد و از آن قسمت هوا فضا سپاه پاسداران رفت .

    ممنون میشوم اگه به سوالات بنده پاسخ دهید.

    با تشکر  عباس الهی نژاد

    پاسخ مشاور:
    همه استان ها مدرسه معارف رو دارند. نهایتا باید یک شهر جابه جا شوید.کنمکورش ادبیاته و بله می توانید

    سلام من فارق التحصیل رشته علوم و معارف اسلامی هستم امسال کنکور ثبت نام کردم 

    می خواستم بدونم می تونم از رشته علوم و معارف اسلامی رشته تربیت بدنی بردارم ؟

    پاسخ مشاور:
    بله

    سلام من فارق التحصیل رشته علوم و معارف اسلامی هستم امسال کنکور ثبت نام کردم 

    می خواستم بدونم می تونم از رشته علوم و معارف اسلامی رشته تربیت بدنی بردارم ؟

    پاسخ مشاور:
    بله
  • محمد عرفان
  • با سلام خدمت شما 

    خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون

    یک سوال مهم داشتم میخواستم ازتون بپرسم : 

    « من دانش آموز پایه نهم هستم ، امسال باید انتخاب رشته کنم ، خودم تصمیم گرفتم برم علوم و معارف اسلامی ، اما هنوز یکم شک دارم ، شما چه پیشنهادی برام دارید ؟ آیا این رشته بدردم میخوره ؟ اگر برم این رشته بعدا پشیمان نمیشم ؟»

    پاسخ مشاور:
    قبلا پاسخ دادم ولی باز هم...
    رشته معارف مزه همون رشته ادبیات را می دهد اما با چاشنی بیشتر درس دینی و عربی

    سلام من رشتم معارفه و چند ماه نمونده تا کنکور خیلی میترسم آخه خیلی از دریا رو نداریم و به ما گفتند شما عربی وتاریخ خود معارفو کنکور میدید اما من هرچی سرچ میکنم چیزی در این باره نیست واقعان انگیزمو از دست دادم میشه کمکم کنید 

    پاسخ مشاور:
    شما کنکور ادبیات می دهید با مقداری سوالات معارف به عنوان چاشنی کار. بله دروس اختصاصی معارف در کنکور می آید

    دستتون درد نکنه که به فکر ما هستید خدا خیرتون بده

    پاسخ مشاور:
    خدا شمارو نگه داره 

    من‌با‌معدل‌۱۶‌میتوانم‌برم‌مدارس‌معارف‌اسلامی

    پاسخ مشاور:
    بله

    من‌با‌معدل‌۱۶‌میتوانم‌برم‌مدارس‌معارف‌اسلامی

    پاسخ مشاور:
    بله

    سلام من به طلبه شدن علاقه دارم ولی خوب از اونجایی که شنیدم طلبه شدن خیلی سخته و روی حقوقش اصلا نمیشه حساب کرد میخواستم بدون که اگر از رشته معارف اسلامی وارد حوزه بشم شرایطش چجوریه اگر به من توضیح دهید ممنون میشم 

    پاسخ مشاور:
    فرقی نمیکنه. حوزه حوزه ست. شما تشریف ببرید رشته های حقوق و ... را در دانشگاه بگذرانید و سپس بروید حوزه

    سلام.خسته نباشید.من معدل سه سالم شده ۱۷وخوردی یعنی مدرسه معارف اسلامی قبول میشم؟

    پاسخ مشاور:
    شرط معدل صدرا حداقل 18 بوده

    سلام خواستم بگم که از رشته معارف اسلامی میشه رفت دانشکده افسری سپاه در دانشگاه امام حسین بعد چطوری باید رفت

    پاسخ مشاور:
    بلی

    چه درسایی توی امتحان وردی معارف اسلامی  هستش؟ یعنی نیازه چه درسایی رو ازمون بدیم؟ اگه میشه تند تر بگین

    پاسخ مشاور:
    قبلا هم در مورد سوالات فوری و طریقه ارتباط با واتس اپ گفته بودم. اینجا یه کم طول میکشه

    چه درسایی توی امتحان وردی معارف اسلامی  هستش؟ یعنی نیازه چه درسایی رو ازمون بدیم؟ اگه میشه تند تر بگین

    پاسخ مشاور:
    پاسخ دادم

    چه درسایی توی امتحان وردی معارف اسلامی  هستش؟ یعنی نیازه چه درسایی رو ازمون بدیم؟ اگه میشه تند تر بگین

    پاسخ مشاور:
     شما از پایه هفتم یا دهم می تونید در این مدارس حضور داشته باشید و شرایط علمی آن به شرح زیر است و مصاحبه با خود شما و والدینتان پس از آزمون انجام می شود. برای حضور در مصاحبه و آغاز پذیرش باید حداقل 60 درصد نمره علمی را کسب کرده باشید.
    برای پذیرش پایه هفتم : آزمون علمی شامل پنجاه سئوال چهارگزینه‌ای از پنج درس پیام‌های آسمان، ادبیات فارسی، ریاضی، علوم‌تجربی و مطالعات اجتماعی پایه ششم دوره ابتدایی است البته

     برای پذیرش پایه دهم:آزمون علمی شامل هفتادو پنج پرسش چهار گزینه‌ای از پنج درس معارف اسلامی، عربی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی و ریاضی پایه نهم (دوره اول متوسطه) است

    سلام .من پایه نهم هستم. تصمیم دارم برم رشته علوم معارف.ایا حافظ قران بودن هم نقشی در این رشته در دانشگاه و قبولی دانشگاه دارد؟

    پاسخ مشاور:
    نه در پذیرش تاثیر ندارد ولی در ادامه موثر خواهد بود
  • دخی مغرور
  • سلام من امسال پایه نهمم تموم شده و الان دوست دارم در اینده دبیر دینی و اینا بشم میخاستم بدونم چطوری دانشگاه درمیام ما شهرستان دزفول هستیم. ایا اینجاها وجود داره دانشگاه یا ن اخه شنیدم ک تهرانه ممنون میشم پاسخ بدید؟

     

    پاسخ مشاور:
    بله در شهر شما هم می شود از طریق دانشگاه فرهنگیان یا سراسری دبیر شد
  • حسین حیدریان
  • سلام   رشته ی فقه و حقوق اسلامی  با فقه و مبانی حقوق اسلامی فرقی دارد ؟و در آینده ی کاری آن موردی به نام پژوهشگر شدن در ماکز مطالعاتی است شرایط آن برای استخدام و شایط کاری آن چگونه است آیاباید در موضوعاتی که به ما می گویند پژوهش کنیم یا در موضوعاتی که خودمان علاقه مند باشیم و تا هر زمانی که برای نتیجه گرفتن آن موضوع پژوهش زمان ببرد مشکلی ندارد؟

    پاسخ مشاور:
    تفاوت چندانی ندارند و در ادامه تحصیل هم همینطور تا مقطع دکترا. فقه و مبانی گرایشی برای دوستان الهیات و الهیات و معارف اسلامیه. 

    سلام 

    ببخشید این درست که میگن از رشته علوم معارف سپاه خیلی سخت بر میداره یا همون استخدام میکنع؟؟

    پاسخ مشاور:
    ربطی نداره

    سلام ببخشید درکنکور انسانی ومعارف هردو شغل هایشان مثل هم است؟

    پاسخ مشاور:
    کنکور معارف همان کنکور انسانی است
  • نازنین متین فر
  • سلام میخواستم بدونم آیاازرشته معارف میشه توکنکوررشته تربیت بدنی روهم انتخاب کرد؟ ممنون

    پاسخ مشاور:
    بله میشه چون شما باید کنکور ادبیات بدهید
  • امیر علی برکی
  • باسلام .اگه کسی در برگ هدایت تحصیلی رشته معارف رو کسب نکرد ولی علوم انسانی روکسب کرده باشه میتونه رشته نعرف ادامه تحصیل بده یاخیر معدل نسبی هردو رشته 17.5باشه.باتشکر

     

     

    پاسخ مشاور:
    شما با امتحان دادن در درس دینی واجد شرایط خواهید شد
  • آرین میرزایی
  • سلام در دبیرستان رشته معارف اسلامی کتاب های اهل سنت و اهل تشیع فرق دارن یا برای اهل سنت هم همون کتاب های اهل تشیع هست در دبیرستان؟

    سلام من میخوام از طریق معارف اسلامی برم تو نظام و سپاه میتونم برم 

    سلام من رشته معارف هستم میخاستم بپرسم این رشته، رشته دانشگاهی روانشناسی خوانواده را دارد؟ 


    من دانش آموز پایه یازدهم رشته معارف هستم میشه درسای خود خوان رو بگید

    سلام من رشته معارف هستم میخاستم بپرسم این رشته، رشته دانشگاهی روانشناسی خوانواده را دارد؟ 

     

    سلام وقت به خیر

    اگر معارف باشیم میتونیم برای کنکور فقط درس های عمومی   تخصصی انسانی رو بزنیم؟

    یعنی هیچ اجباری که نیست مثلا!؟

    و اینکه اگه بخوایم کنکور انسانی بدیم و کنکور رو هم واقعا خوب بشیم اولویتی برای کسایی که دبیرستان هم انسانی خوندن هست

    ست یا تفاوتی بین ما و اون ها نیست!

    سوال مهمم همینه که میشه کتاب های تخصصی خودمون رو در حد امتحان مدرسه بخونیم و برای کنکور انسانی تلاش کنیم و رتبه خوب کسب کنیم!؟

    در کنکور معارف در درس تاریخ از تاریخ اسلام سوال میدن یا تاریخ جهان

    سلام

    رشته من معارف است.امسال کنکور دارم. می خواهم آزمون  آزمایشی   شرکت کنم .ولی این آزمونها فقط برای گروه معارف بودجه بندی ندارد فقط گروه ادبیات دارد با این شرایط آیا شرکت در آزمونها برای گروه معارف مفید است؟

    وقتی آزمون کنکور را  بدهیم رتبه ما بر اساس مقایسه با گروه  معارف است؟ یا کلا با گروه ادبیات مقایسه می شویم؟ 

    تشکر

    سلام

    رشته من معارف است.امسال کنکور دارم. می خواهم آزمون  آزمایشی   شرکت کنم .ولی این آزمونها فقط برای گروه معارف بودجه بندی ندارد فقط گروه ادبیات دارد با این شرایط آیا شرکت در آزمونها برای گروه معارف مفید است؟

    وقتی آزمون کنکور را  بدهیم رتبه ما بر اساس مقایسه با گروه  معارف است؟ یا کلا با گروه ادبیات مقایسه می شویم؟ 

    کتاب تست برای این رشته چه کتابهایی بهتر  هستند؟؟

     

    تشکر

  • زهرا شاه محمدی
  • سلام خسته نباشید یک سوالی داشتم اگر فردی رشتش معارف باشه می تونه فقط کنکور انسانی بدهند؟

    ببخشید من دیپلم فنی حرفه ای دارم (کامپیوتر) می خواستم بدونم امکانش هست که بعد از گرفتن لیسانس نرم افزار در رشته ادیان و عرفان ادامه تحصیل بدم ؟

    سلامم

    میش لطفا منابع کنکور رو ب صورت لیست

    بنویسین اینجور متوجه نمیشیم

    عربی و انگلیسی در رشته حقوق خیلی مهمه؟؟؟

    سلام میشه با نمره کلاس هفتم ۱۵ ونیم و هشتم ۱۶ و نهم ۱۷ به بالا در رشته انسانی قبول شد لطفا جواب دهید ممنون 

    سلام خسته نباشید

    من سال دوازدهمم و میخواستم دیپلم مجدد در رشته معارف اسلامی بگیرم نحوه آزمونش چگونه هست و آیا نظام وظیفه مانع این راه میشه؟

    سلام وقتتون بخیر . میخواستم بدونم رشته معارف با طلبگی مطابقت دار؟؟ 

    سلام و عرض ادب 

    در قسمت مدارس این رشته دبیرستان صدرا استان البرز را بیان نکردید 

    استان البرز در شهرستان کرج . نظر آباد

    می خواستم بدون این رشته دارای چه شغل هایی هست من این مطالب رو خوندم ولی باز متوجه نشدم 

    انسانی سخت تره یا معارف؟

     

  • فاطمه عبداللهی
  • وقتی در کنکور دفترچه معارف رو گرفتیم ،بعد از پاسخ به سوالای دفترچه و عمومی 

    باید  سوالای تخصصی انسانی هارو هم جواب بدیم؟

    سلام،وقتی تو کنکور دفترچه معارف رو گرفتیم بعد از جواب دادن به سوالای دفترچه و سوالات عمومی،باید سوالای تخصصی انسانی هارو هم جواب بدیم؟

     

  • فاطمه عبداللهی
  • سلام،وقتی در کنکور دفترچه معارف رو گرفتیم ،بعد از پاسخ به سوالای دفترچه و عمومی 

    باید  سوالای تخصصی انسانی هارو هم جواب بدیم؟

    سلام من رشته تجربی هستم سال دوازدهم امکانش هست الان تغییر رشته بدم و معارف بخونم 🙏

    سلام و رحمت الله و برکاته

    ممکن است تمامی رشته ها و گرایشهای علوم و معارف اسلامی را در دانشگاه (و اگر ممکن بود در حوزه هم) در این سایت معرفی کنید؟

    من هرچه می گردم در اینترنت ، پیدا نمیکنم.

    متشکرم

    آیا با رشته معارف اسلامی میشه وارد سپاه یا اطلاعت سپاه شد 

    و بعد از دبیرستان میشه به دانشگاه افسری رفت 

    سلام خسته نباشید

    ببخشید من ۱۱ تجربیم و میخوام وارد رشته معارف بشم 

    درواقع میتونم دهم معارف رو بخونم و شهریور امتحانشو بدم

    و یازدهم معارف رو دوباره بخونم؟

    ایا به این صورت میشه؟

    سلام خسته نباشید

    ببخشید من ۱۱ تجربیم و میخوام وارد رشته معارف بشم 

    درواقع میتونم دهم معارف رو بخونم و شهریور امتحانشو بدم

    و یازدهم معارف رو دوباره بخونم؟

    ایا به این صورت میشه؟

  • فاطمه خانم
  • سلام علیکم

    بنده حافظ کل قرآن هستم و میخام هم استاد حوزه بشم هم وکالت بخونم. الان سال نهمم و انتخاب رشته دارم من در شهر قزوین هستم و میخام به دبیرستان صدرا برم  لطفا به سوال هایی تا حد مقدر جواب بدین

    من امسال چه رشته ای رو انتخاب کنم

     لطفا کامل بگین چی کار کنم که هم زودتر به شغل هایی که دوس دارم برسم هم 

    وکالت رو همراه با شغل استاد حوزه داشته باشم 

    ببخشید باتوجه به شرایط من میتونین منو راهنمایی کنین

  • فاطمه خانم
  • سلام علیکم

    بنده حافظ کل قرآن هستم و میخام هم استاد حوزه بشم هم وکالت بخونم. الان سال نهمم و انتخاب رشته دارم من در شهر قزوین هستم و میخام به دبیرستان صدرا برم  لطفا به سوال هایی تا حد مقدر جواب بدین

    من امسال چه رشته ای رو انتخاب کنم

     لطفا کامل بگین چی کار کنم که هم زودتر به شغل هایی که دوس دارم برسم هم 

    وکالت رو همراه با شغل استاد حوزه داشته باشم 

    ببخشید باتوجه به شرایط من میتونین منو راهنمایی کنین

    میخواستم بدونم که در رشته معارف برای کنکور، تاریخ، عربی و... خود رشته معارفو میخونیم یا باید تاریخ، عربی،و... رشته انسانیو باید بخونیم

  • پویا راهداری
  • درود...طبق دفترچه ای(کنکور) که شما توی توضیحات برای دانلود گذاشتید من دیدم که دروسی مثل علوم اجتماعی و جغرافیا برای رشته علوم و معارف اسلامی هم هست در صورتی که ما کتابی با عنوان جغرافیا نداریم و جامعه شناسی فقط در سال اول یعنی دهم تدریس شد ، لطفاً توضیح بدید، با تشکر

     

     

    داداش میخواستم بگم درامدش چطوری زیر خط فقر میریم یا بالاش؟

    آیا به  رشته معارف اسلامی در متوسطه دوم حقوق داده میشود؟

    خیلی ممنون از مطالب خوبتون:)

    خیلی ممنون از مطالب خوبتون:)

    متقاضیان کنکور انسانی و معارف باهم مقایسه میشن؟ 

    یا معارفی ها باهم انسانی ها باهم؟

    من کلاس دهم هستم از رشته معارف و هنوز بین انسانی و معارف سردرگم هستم..اگر هدف یک دانش آموز رشته انسانی و یک دانش آموز معارف یکی باشه و معدل یکی داشته باشن  قبولی در کدام رشته بهتر هست ؟؟

  • عبدالله بامری
  • سلام خسته نباشید وقت بخیر...من دیپلم کامپیوتر دارم . وکامپیوتر رشنه فنی هست پس میتونم تو رشته معارف کنکور بدم چون نظری هستش.. خواستم بپرسم برای کنکور معارف یعنی همون علوم انسانی با اندکی تفاوت درسای خصوصی.. چه کتاب هایی باید بخونم برای کنکور؟یعنی کدوما بیشترمهمن و تأثیردارن؟واینکه کنکورسال۱۴۰۰تیرماه برگزارمیشه؟ثبت نامش ازکی هست؟اخه من هنوزدیپلم کامیپوترم نگرفتم یعنی سال اخرم خردادماه میگیرمش خواستم بپرسم وقت میشه به این کنکوربرسم وامتحان بدم؟

    سلام خسته نباشید بنده در برگه هدایت تحصیلی سال نهم رشته معارف اسلامی را اورده ام اما بلاشتباه حوزه علیمه ثبت نام کردم والان پشیمان هستم میخواستم ببینم میشه امسال درس حوزه رو بخونم سال دیگه برم معارف ثبت نام کنم زیرا روحیه بنده با شرایط حوزه سازگار نیست

    سلام ببخشید یه سوال داشتم 

    این که رشته انسانی یا معارف با هم جمع میشه برا قبولی و رتبه

    سلام خدمت شما مشاور عزیزمن کلاس نهم هستم اگه بخوام رشته معارف برم باید ادبیات همم خوب باشه اگه ادبیات رو نرسوندیم تو هدایت تحصیلی میتونیم تو رشته معارف بریم؟لطفا جواب بدید

    ببخشید میخواستم بدونم اگه اتباع همباشیم میتونم در این رشته فعالیت کنم 

    سلام وقتتون بخیر

    ببخشید آزمون ورودی معرف سخت هست؟؟

  • سرباز گمنام امام زمان ( عج )
  •  سلام شرمنده مزاحم شدم خواستم بگم که واقعا خوزستان دبیرستان معارف نداره؟؟؟؟؟؟؟؟

    سلام آیا  از این رشته میتونم طلبه بشم 

    سلام.ایا متقاضی های معارف با متقاضی های ادبیات یکی هستن و رقابت سنگینه؟

  • مهدیمیرزایی
  • خیلی خوب بود ممنون 

     

    سلام در مصاحبه چه چیز هایس از ما خواهند پر سید

    و  آزمون ورودی از چه منابعی و پر چه سطحی هستن

     

    سلام خسته نباشید با چه معدلی می‌توانم  انشالله رشته معارف اسلامی را بیاورم ؟

    با سلام یه سوال داشتم من امسال پایه نهم هستم و میخوام رشته معارف بردارم آیا درس عربی هم در آن موثر هست؟

  • مریم امیری
  • سلام خدا قوت ببخشید من کلاس نهم هستم میخوام رشته علوم و معارف اسلامی رو انتخاب کنم ولی میترسم شغلی نداشته باشم من دوست دارم معلم عربی دینی قران بشم 

    و من در شهر لردگان استان چهار محال و بختیاری هستم ایا دانشگاهی دراین استان هست یا من باید برای ادامه تحصیل به تهران یا شهر های خارج از استان بروم

    من پشیمونم ک رفتم این رشته ای کاش تجربی میرفتم🥺

    من پشیمونم ک رفتم این رشته ای کاش تجربی میرفتم🥺

    سلام آیا کسی که در رشته معارف اسلامی  فارغ التحصیل شدند می توانند رشته معلمی را انتخاب کنند  ؟

  • یا مهدی فاطمه ام الحسن بن علی سلام الله علیها
  • سلام علیکم و رحمة الله. با عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا ام المهدی سلام الله علیها ببخشید میخواستم بدونم به نظر شما بعد از پایه نهم وارد حوزه علمیه اسلامی شد بهتره یا ابتدا وارد رشته معارف اسلامی شو و بعد از دیپلم حوزه علمیه اسلامی؟ همچنین اینکه غیر  از دبیرستان هدی در قم چه دبیرستانی در قم مقدسه برای معارف اسلامی پسرانه وجود دارد؟ و سوال سوم هم اینکه امکان دارد در مورد دبیرستان معارف اسلامی پیشگامان و شرایطش و معدل و... در شهر خمینی شهر توضیح دهید؟ متشکرم از مطالب مفیدتون. 

    سلام .من امسال انتخاب رشته دارم میخواستم بگم که من سه سال متوسطه اولم رو هم در مدرسه معارف تحصیل میکردم بعد ما چیزی به نام پیش دانشگاهی نداشتیم و فقط دهم و یازدهم و دوازدهم داشتیم میشه برام توضیح بدید.

    و ببخشید دروس مشترک تمام پنج رشته اصلی چه درس هابی هستند و آیا مثلا تو کنکور معارف اسلامی یا حالا هر رشته دیگه این دروس مشترک میاد؟

    سلام ممنون که مارو راهنمایی مکنید 

    من الان نهم هستم میخوام انتخاب رشته کنم 

    خیلی علاقه دارم به معلمی میخوام برم رشته معارف ایا میشه از معارف بریم دانشگاه تربیت معلم چند درصد ممکن هسته که به علاقه ام برسم اگه میشه راهنمایی کنید 

    091569391399

    با سلام 

    من میخوام رشته علوم انسانی رو انتخاب کنم ک دانشگاه حقوق بخونم، علوم انسانی معارف اسلامی رو انتخاب کنم یا علوم انسانی ادبیات ؟ نمیدونم دقیق!

    سلام من دیپلم انسانی دارم .

     

     

     

    میتونم دیپلم معارف بگیرم؟.برای این کار باید چه درس هایی رو برای رشته معارف بخونم؟

     

    سلام من معدل کلاس هفتمم ۱۷  خوردهیه بود و هشتمم ۱۶ خوردهی و الان نهمم و نمراتم خیلی خوبه. میتونم رشته معارف رو انتخاب کنم؟

    ببخشید من پایه نهم هستم و همونطور ک میدونید من امسال تایین رشته دارم من خیلی دوست دارم وارد نظام بشم و به نظر شما اینکه بخوام رشته کمکی میکنه یا ن ممنون میشم راهنمایی کنید

    شرایط وردش برای دختران چگونه است

    با عرض سلام و خسته نباشید به خدمت شما مشاوران گرامی من پایه یازدهم رشته معارف هستم و معدلمم ۱۹ هستش خواستم بدونم کنکور رشته معارف رو بدم برام بهتره یا انسدنی رو

    سلام میشه بگید اگه من کلاس دهم وارد شوم حقوقی به من داده میشود

    سلام من یازدهم معارف ام ببخشید برای کنکور باید کتاب های انسانی هم امتحان بدیم مثل جامعه شناسی.جغرافیا.تاریخ و ... که ما نداریمشون و تدریس نمیشن در این رشته؟؟؟؟؟؟!

    سلام ببخشین من میخوام کنکور معارف اسلامی بدم چه کتاب هایی رو بخونم (منظورم کتاب های درسی است)

     

    سلام وقت بخیر مطالبتون بسیار مفید بود 

    لطفا ضرایب دروس این رشته در کنکور رو هم به اشتراک بگذارید .سپاس 

    سلام خیلی ممنون بابت مطالب عالیتون ببخشید پایه نهم هستم اگر معدلم ۱۶ باشد اما دروس عربی ودینی ام ۱۹ باشد میتوانم به رشته معارف بروم ؟؟؟ لطفا جواب دهید

    سلام یه چندتا سوال داشتم 

    کسایی که رشته معارف هستن لطفا به این آیدی تلگ پیام بدن

    @Meraj721

     

    سلام علیکم آیا رشته معارف سهیمه در دانشگاهی مثل امام صادق امام حسین و ... . دارد 

    و آیا از طریق معارف می توان استخدام رسمی سپاه شد 

    ممنون 

    یا علی 

    سلام من نهمی هستم و به رشته هلی عملی و هنریی علاقه دارم و برای همین اولیت اول من فنی حرفه ای هست و از رشته های تجربه ای و انسانی علاقه ای ندارم و من از رشته ها کامپوتر و طراحی دوخت خیلی علاقه و استعداش دارم و می خواهم هر دوش مدرک حرفه ایش بگیریم و نمیشه که هم زبان با هم انتخاب شون بکنم و می خواهم بدونم باید کدومش رشته اصلی بزارم و دیگی از جای دیگه مدرکش بگیریم ؟

    سلام علیکم. وقتتون بخیر خداقوت

    سوال داشتم خواستم بپرسم رشته الهیات رایش علوم قران وحدیث شاخه ای ازرشته معارفه یا رشته الیهات؟

    سلام علیکم. وقتتون بخیر خداقوت

    سوال داشتم خواستم بپرسم رشته الهیات رایش علوم قران وحدیث شاخه ای ازرشته معارفه یا رشته الیهات؟

    سلام.وقت بخیر...من سال دهم رشته ی معارف هستم.میخواستم بدونم از طریق کنکور معارف میتونم تربیت معلم قبول بشم؟و اگر امکان قبول شدن هست بهتره برای کنکور به دفترچه ادبیات پاسخ بدم یا انسانی؟

    سلام .شما میگین باید در رشته معارف  در کنکور علاوه بر درسای انسانی درس های معارف هم در کنکور میاد و باید بخونیم؟ میشه دقیقا بگین امسال که کاملا تغییر و تحول ایجاد شده چه درس هایی در کنکور به عنوان معارف میاد؟

    سلام وقتتون بخیر من دانش اموز رشته معارف هستم

    بنظرتون شرکت در کنکور انسانی برای ما مفید تره یا کنکور معارف؟ چون من خیلی در این زمینه مردد هستم.

    سلام وقت بخیر 

    درسته ک میگن امتیاز برای کنکور رشته معارف نسبت به کنکور ادبیات بیشتره یعنی ما در رشته معارف بخوایم بریم کنکور بدیم امتیاز و سهمیه بیشتری داریم؟

    پاسخ مشاور:
    برای یکی دو تا دانشگاه مانند علوم اسلامی رضوی بله اما هر دانشگاه و رشته ای خیر

    سلام ببخشید من رشته هم علوم معارفه توی قم دارم درس می خونم من کلاس دهم هستم و امسال معدلم به خاطر مجاری بودن درس ها ۱۶ و خورده ای شده ایا امکان اینکه سال بعد میتونم دوباره این مدرسه بیا هست؟

    پاسخ مشاور:
    خیر. ترمیم نمره برای شما نیست. این معدل نمیتونه سدی جلوی راه شما باشه. در ادامه جبران کنید

    سلام من به خاطر یه مشکل سال نهم نتونستم برم معارف بعد امسال میخام تغیبر رشته بدم و برم معارف چه درس هایی رو باید امتحان بدم و معدلم باید چجوری باشه

     

    سلام

     

    سلام ببخشید آیا برای جواب دارن به کنکور ادبیات و علوم انسانی ،باید علاوه بر کتاب های رشته خودم (معارف) ، باید کتاب های انسانی مثل جامعه شناسی و جغرافیا رو مطالعه کنم؟

     

    سلام ببخشید آیا برای جواب دارن به کنکور ادبیات و علوم انسانی ،باید علاوه بر کتاب های رشته خودم (معارف) ، باید کتاب های انسانی مثل جامعه شناسی و جغرافیا رو مطالعه کنم؟

     

    پاسخ مشاور:
    برای شرکت در کنکور انسانی از پیش در تقاضانامه مشخص می کنید به کدام مجموعه سوال پاسخ می دهید اگر می خواهید به مجموعه سوال انسانی پاسخ دهید با دانش آموز رشته ادبیات فرقی ندارید و باید به همه دروس پاسخگو باشید و دروس تخصصی رشته معارف را نخواهید داشت
  • فاطمه حیدری
  • سلام من پایه یازدهمم و امسال میرم دوازدهم رشتم هم معارف اسلامی هست،میخواستم بدونم من که دخترم و میخوام برم دانشگاه افسری،باید چه دانشگاهی رو انتخاب کنم و رتبم توی کنکور باید چقدر باشه تا بتونم به دانشگاه وروود کنم...ممنون میشم اگر جواب بدید.

    پاسخ مشاور:
    سلام
    برای ورود به دانشگاه افسری دختران کوثر رو سرچ کنید. از طریق سایت gozinesh.police.ir هم می توانید ثبت نام کنید. امسال ثبت نام از 16فروردین تا 30 اردیبهشت بود

    سلام وقتتون بخیر 

    من یازدهم معارف هستم و میخواستم بپرسم که با وجود توضیحاتی که درباره کنکور معارف و انسانی دادید بنظر خودتون شرکت در کدام یک بهتر است ؟ باتوجه به اینکه کتاب تست مناسبی برای دروس تخصصی معارف وجود نداره 

    پاسخ مشاور:
    صلاح دست خودتونه توضیح کامل دادم و البته شناختی از شما هم ندارم.

    سلام خسته نباشید من به دروس معارف و عربی و قرآن علاقه دارم و

    دراونها مستعد هستم اما درس ادبیات رو دوست ندارم،بنظرشما اینکه بیام رشته معارف برام مفید ترهست یا انسانی؟

    سلام خسته نباشید من پایه دهم رشته معارف  هستم سوالم اینه ک میتونم تو دانشگاه حسابداری و امور بانکی بخونم؟

    سلام

    ایا از طریق رشته معارف میتوان رفت دانشگاه فرهنگیان؟

    سلام میتونیم از طریق رشته معارف بعد ار دادن کنکنور سراسری و قبولی مستقیم وارد دانشگاه فرهنگیان بشیم؟ 

     

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

  • محمد علی مولودی
  •  

    سلام وقتتون بخیر

    من میروم یازدهم معارف اسلامی هستم در باره چند سوال برای کنکور دارم چه دروسی برای معارف اسلامی می اید ؟

    من‌ دوست دارم شغلم معلم باشه معدل سه سال برای معلمی چند باشه؟

    درس جامعه شناسی و جغرافیا برای معارف اسلامی برای کنکور امسال دفتر چه دانلود کردم توی کتاب نبود میشه توضیح دهید؟

    درس های علوم اجتماعی  چیاهستند؟

    درمورد درس اقتصاد چطور؟ معارفی ها هم در کنکور باید دروس اقتصاد را پاسخ بدهند؟ 

    من متوجه نشدم که آیا دانش آموزان معارف باید تمام دروس انسانی به بعلاوه دروس تخصصی خود را پاسخ بدهند. یا نه به جای دروس تخصصی انسانی، دروس تخصصی خودشون رو پاسخ میدن؟ من برای تغییر رشته از معارف به انسانی مردد هستم. تنها دلیلش هم کنکور هست. متاسفانه هنگام انتخاب رشته درست راهنمایی نشدم.  آیا اصلا نیازی هست درس اقتصاد رو هم بلد باشیم؟ 

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم اگه این رشته رو دیپلم ادامه بدم بعد برم انسانی و روانشناسی بخونم میشه بازم برم تجربی؟ وفوق دیپلم تجربی بگیرم؟ 

  • زینب حامی
  • سلام من هم تجربی خیلی علاقه دارم هم معارف موندم کمکم کنید

    ببخشید رشته معارف کار بیشتر دارد یا ادبیات؟

    ببخشید رشته معارف کار بیشتر دارد یا ادبیات؟

    سلام خدمت شما

    ببخشید من یک سوال داشتم. من امسال انتخاب رشته باید بکنم 

    در راهنمایی مدرسه نمونه بودم ولی الان در آزمون معارف شرکت کردم و قبول شدم وچون نمونه ادبیات شرکت کردم می خواستم سوال کنم کدام یک از این مدارس را بروم بهتر است تشکر از شماا

     

     

     

     

    پاسخ مشاور:
    پاسخ شما داده شد

    سلام وقت بخیر 

    می خواستم سوال کنم من امسال انتخاب رشته دارم راهنمایی را هم مدرسه نمونه درس خواندم ولی امسال هم نمونه ادبیات و هم معارف شرکت کردم که قبول شدم به نظر شما کدام یک از این مدارس بهترند لطفا پاسخ دهیدباتشکر از شما

     

    پاسخ مشاور:
    بستگی به استعداد و شخصیت و توانایی و علاقه مندی و ... شما دارد. 

    سلام .من سال نهم هستم و رشته های علوم معارف و علوم انسانی اوردم ، میتونم علوم معارف رو انتخاب کنم و بعد برم برای تربیت معلم؟یعنی مشکلی پیش نمیاو براش؟

    سلام من ریاضی ام در پایانی 10 اومده وبقیه هم نمرات بالابی دارم ومبخوام رشته برق رو بردارم اما در برگه شماره 6 و7 قبول نشدم چه کاردیگری میتوانم بکنم که امتحان ریاضی در شهریور رو ندم

    سلام و وقت بخیر من امسال باید انتخاب رشته کنم

    پایه نهم معدلم ترم اول ۱۹.۷۱شد، ترم دوم ۱۹ شدم اما تجربی رو نیاوردم  راهی داره که بتونم برم تجربی؟

    سلام من یازدهم معارف هستم میخواستم دوست دارم دانشگاهدتهران حقوق بخونم بهتره از معارف برم یاانسانی از طریق معارف میشه؟

    Slm

    برای انتخاب رشته تجربی اول فوریت روانتخاب کردم الویت بعدی دبیری 

    امکانش هست برای مصاحبه هردو قبول بشم

    ترازمم ۷۸۰۰ هست

    سلام خسته نباشید ببخشید، مدارس صدرا برای معدل های بالای 19 هم آزمون  ورودی میگیرند؟ اخه به من گفتند که بالای 19 آزمون نداره! 

    اول باید آزمون ثبت نام بکنیم و آزمون بدیم اگر قبول شدیم بعد ثبت نام دبیرستان انجام بدیم یا اول باید ثبت نام دبیرستان انجام بدیم بعد برای آزمون ثبت نام بکنیم و آزمون  بدیم

    باتشکر

    سلام خسته نباشید ببخشید، ایا این درسته که میگویند کسانی که در رشته علوم و معارف اسلامی تلاش بیشتری بکنند رتبه هایشان بهتر از داوطلبان انسانی میشود؟

    ابا کسانی که در رشته علوم و معارف اسلامی(مدارس صدرا) درس میخوانند برای دانشگاه هایی که مصاحبه لازم، وقتی به دانشگاه بگیم از صدرا اومدیم امکان قبولی در مقاحبه راحت تر است یا مدارس صدرا تفاوتی با مدارس دیگه نمیکنند؟ 

    سلام وقتتون بخیر

    ببخشیدمن میخوام رشته ی معارف روبردارم ولی بازشک دارم میترسم بعداپشیمون شم آخه خیلیامیگن این رسته چیه برمیداری آینده شغلی خوبی نداره و...من میخوام دبیردینی یاعربی بشم یعنی کلادوس دارم معلم بشم میشه ازاین رشته دبیرشد؟

    من میخواستم انسانی بردارم ولی امتیازم نرسیدحالابین معارف وفنی موندم .خواهش میکنم کمکم کنید

    میگم یه وقت برمیدارم پشیمون میشم  یعنی میخوام دبیرشم میشه بگین ازاین رشته میشه دبیرشدیانه؟

    سلام وقتتون بخیر

    ببخشید از رشته تجربی هم میشه دانشگاه علوم و معارف اسلامی رو انتخاب کرد؟

    سلام دانشگاه های مربوط به این رشته را میشه بگین؟

     

    پاسخ مشاور:
    بخونید نوشتم

    ایا کسی که در کلاس هفتم قبول نشده است میتواند باز ازمون دهد و در کلاس هشتم وارد شود

    پاسخ مشاور:
    حتما به مدرسه مراجعه کنید راهنماییتون میکنن. بله می شود 

    سلام ببخشید درسایی مثل احکام و اخلاق تو کنکور معارف میاد؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">