seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

تکنیک هایی برای رها کردن گل های قالی

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ

برای همه ما پیش آمده که موقع درس خوندن نتونیم خیلی خوب تمرکز کنیم. اصولا یه قانونی هست که تا قبل از شروع کردن به درس خواندن حالمون خوبه و خیلی شاد و سرحالیم ولی همین که کتاب درسی باز میشه یک دفعه هزار و یک خاطره از هزاران سال پیش، یادمون میاد. یک دفعه یادمون میاد چقدر گل‌های قالی قشنگن و اگه به جای رنگ قرمز وسطش آبی بود چقدر قشنگ‌تر می‌شد. یا اصلا چرا راه بریم، یا همین ترک دیوار چه خطوط زیبا و پر محتوایی هستش اصلا آدم می‌تونه ساعت‌ها نگاش کنه و ازش لذت ببره. خلاصه ماجرا اینکه این فقط مشکل شما نیست که نمی‌توونید تمرکز کنید. همه ما همین جوری بودیم و هستیم ولی می‌تونیم با یه سری از تمرین‌‌ها جلوی حواس پرتی ما رو بگیریم و یا حداقل باعث بشیم که کمتر حواسمون پرت بشه.
از جمله کارهایی که میشه کرد تا حواس‌پرتی سراغمون نیاد: 
1- اگر خیلی پرش ذهنی دارید مثلا خیلی سریع حواستون موقع درس خوندن به چیزای دیگه پرت میشه زمان درس خوندنتون رو کوتاه کنیم مثلاهر 45 دقیقه که درس می‌خونید یک ربع استراحت کنید.(البته به شرطی که این 45 دقیقه رو واقعا درس بخونید)
2- همه لوازمی که موقع درس خوندن لازم دارید قبل از درس خوندن آماده کنید. مثلا کتاب، جزوه، مداد و... )
3- روی میزتون سعی کنید خلوت باشه و جز همون کتاب و جزوه  درسی مربوطه چیز دیگه نباشه که بخواد حواستون پرت بشه.
4- ترجیحا به سمت دیوار درس بخونید یعنی موقع درس خوندن به سمت در اتاق نباشید که هر کسی خواست از جلوی در رد بشه حواستون پرت بشه.
5- اگر دیدین با هم تاثیری نداره هنوز حواستون پرت میشه یه برگه کاغذ سفید بذارید کنار دستتون و شروع کنید به یادداشت کردن هر چیزی که که به ذهنتون می‌رسه، هر چیزی که فکرتونو از درس منحرف می‌کنه. بعد هم اون کاغذ و پاره کنید بریزید دور.
تکنیک‌هایی که کمک می‌کنه بهتر تمرکز کنیم:
1- موقع درس خوندن زیر نکات مهم خط بکشیم.
2- درس و برای خودتون توضیح بدید حتی اگه می بینید لازمه شکل بکشید و از روی شکل توضیح بدید.
3- نکته‌های کلیدی را یادداشت کنید، یادداشت کردن کمک می‌کنه که پرش فکری شما کم بشه و بهتر بتونید تمرکز کنید.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">