seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

بخشنامه جدید هدایت تحصیلی

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ

قابل توجه همکاران محترم مشاوره: بخشنامه ای با موضوع هدایت تحصیلی و طریقه امتیازدهی به دانش آموزان دریافت گردید که با شما عزیزان از این طریق به اشتراک گذاشته می شود...

با عنایت به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی و تثبیت شاخه ها و رشته های تحصیلی با عناوین علوم تجربی ،ریاضی فیزیک ، ادبیات وعلوم انسانی ،علوم ومعارف اسلامی در شاخه نظری و زمینه های صنعت ،خدمات ،کشاورزی وهنر در شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش  از آنجائیکه آیین نامه مذکور می بایست از طریق شورای عالی آموزش و پرورش به استانها ابلاغ گردد ، جهت تسریع درا نجام بررسی های مشاوره ای توسط مشاوران مدارس موارد ذیل جهت اجرا به اطلاع می رساند:


1-نمون برگ نظر خواهی از دانش آموزان و والدین مطابق با نمون برگ های پیوست ایفاد می گردد . خواهشمند است در اختیار مناطق و مشاوران مدارس متوسطه اول قرار داده شود . نظر خواهی ازدانش آموزان به میزان 10 امتیاز ونظر خواهی از والدین به میزان 5 امتیاز می باشد .

2-آزمون های مشاوره ای استعداد و رغبت سنج تحصیلی -شغلی هر کدام به میزان 15 امتیاز در نظر گرفته شده است . از آنجایی که نرم افزار تصحیح  و نمره گذاری این آزمون ها و نتایج آن  از قبل بر اساس رشته های تحصیلی به میزان 10 امتیاز استخراج می نماید. ضروریست مشاوران محترم بصورت دستی برای هریک از دانش  آموزان نتایج آن را به میزان 15 امتیاز در نمون برگ شماره 5 (جمع بندی بررسی های مشاوره ای ) محاسبه و درج نمایند.بدین صورت که امتیاز بدست امده دانش آموز از 10 را در عدد  1.5 ضرب نمایند .لازم به ذکر است امتیاز آزمون استعداد 15 وآزمون رغبت سنج تحصیلی – شغلی نیز 15 می باشد.

3- نتایج عملکرد درسی دانش آموز بر اساس میانگین نمرات تمام دروس پایه های هفتم ، هشتم و نهم در سیستم سناد دانش آموزی محاسبه و در نمون برگ نهایی هدایت تحصیلی به میزان 35 امتیاز درج می گردد و مشاوران در این خصوص نیاز به اقدام خاصی ندارند .

4- برای تکمیل نمون برگ نظر خواهی از دبیران دروس مرتبط (نمون برگ شماره 2) مشاوران محترم می بایست برابر با نمون برگ پیوست از دبیران پایه نهم دروس ریاضی و علوم تجربی برای رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی ودروس ادبیات فارسی ، مطالعات اجتماعی ، عربی برای رشته ادبیات و علوم انسانی و دروس دین و زندگی ، مطالعات اجتماعی وعربی برای رشته علوم و معارف اسلامی و دروس مطالعات اجتماعی و کار و فناوری برای شاخه کاردانش ، ریاضی و کار و فناوری برای شاخه فنی و حرفه ای بر اساس ملاک های اشاره شده در فرم پیوست نظر خواهی از دبیران را دریافت ودر نمون برگ شماره 5 انتقال دهند .

5- نظرخواهی از مشاوران نیز به میزان 10 امتیاز می باشد و مشاور می بایست بر اساس نتایج آزمون های مشاوره ای ، مصاحبه و مشاوره با دانش آموزان و والدین  امتیاز تخصصی خود را در نمون برگ شماره 5 به میزان 10امتیاز درج نمایید.

با توجه به اینکه جمع امتیاز هدایت تحصیلی 100امتیاز می باشد ضرویست مشاوران تا به میزان 65امتیاز در نمون برگ شماره 5 جمع بندی ودر اختیار متصدی ثبت نمرات درسی دبیرستان متوسطه اول قرار داده شود و بصورت سیستمی نیز 35 امتیاز مربوط به نتایج عملکرد درسی در فرم هدایت تحصیلی درج می گردد ودر نهایت اولویت بندی رشته های تحصیلی براساس امتیاز مکتسبه از 100 تعیین می گردد.


شیونامه اجرایی هدایت تحصیلی متعاقبا ارسال می گردد.


فایل های مربوط:

دریافت

دریافت

  • احسان افشارمنش

بخشنامه

همکاران

نظرات (۲)

اصلاشمابه فکرخودتان هستید نه به فکرآینده بچه های این جامعهشمابااحساسآنهابازی میکنیدبه کاری مجبورمیکنیدکه کلمه زوردرآن خلاصه میشه پسرمن بامعدل 19.60باامتیاز7373دررشته علوم تجربی درهیچکدوم ازمدارس ناحیه 2 ثبت نام نمیکنن این یعنی چی ترک تحصیلش بهترازازاین هستش که بره ازمنطقه ومحله خودش دورتربشه بادوستان ناباب درراه مدرسه آشنابشه 
پاسخ مشاور:
با سلام
دانش آموز عزیز کلیه مشاوران با فرایند پیش رو مخالفت کرده و همچنان اعتراضات خود را بیان می دارند. ما با این فرایند موافق نیستیم. قرار بر دو ساله شدن انتخاب رشته بود در پایه نهم و دهم که به این میزان کفایت کردند. 
فراموش نکنید ما طبق بخشنامه ها عمل می کنیم و تنها می توانیم مانند شما اعتراضات خود را در این زمینه بیان داریم. 
شرایط معدل شما و آزمون استعداد و رغبت در برگه هدایت تحصیلی آمده لطفا عکسی از آن گرفته و برای ما ارسال نمایید شاید بتوانیم با اطلاع رسانی راهی پیش روی شما و امثال شما بگذاریم.

باتشکر
با عرض سلام و وقت بخیر.تمام نمرات مستمر وپایانی  هفتم،هشتم ونهم من بیست است،اما در فرم هدایت تحصیلی نمره عملکرد تحصیلی من برای رشته تجربی  34/04درج شده است.چرا نمره عملکرد تحصیلی من 35 نشده؟فرمول محاسبه عملکرد تحصیلی چه جوریه؟آیا به عامل دیگری غیر از نمرات بستگی داره؟با تشکر وسپاس فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">