seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

اعتراض دانش آموزان به سختی امتحان نهایی

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ

اعتراض به سختی امتحان نهایی یا تلاش بیشتر ؟!


تجمع اعتراضی دانش آموزان در اعتراض به سختی امتحان هایِ نهایی چیزی را عوض خواهد کرد؟


دانش آموزانِ عزیز  سلام،متاسفانه سومی های استان کرمان تحت تاثیر جو سازی رسانه های مجازی و خبرهایی که از تهران و سایر کلانشهرها می رسید تجمع اعتراضی برگزار کردند. حال این سوال پیش می آید که نتیجه امتحان نهایی با توجه به این تجمعات اعتراضی فرق خواهد کرد یا خیر؟

با مرور تاریخ امتحان نهایی فقط یکبار آن هم در دهه ٨٠ یک امتحان فیزیک به دلیل سختی بسیار زیاد دوباره برگزار شد و تقریبا ١٠ سال است ما تغییری در امتحانات نهایی مشاهده نکردیم، دانش آموزان در سال های مختلف دهه ٩٠ هم دست به اقدامات مشترک این چنینی زدند که عملا بی فایده بود و حتی ما همه ساله شاهد نمرات بیست و حتی چند صد معدل کتبی نهایی ٢٠ در سراسر کشور هستیم و این مثال نقضی بر غیر قابل حل بودن سوالات امحانات نهایی و وجود مشکلات علمی در آن است . 

به مثال قدیمی مان توجه کنیم که می گوید ، " حتی ظلم به همه ، عدل است " 

یعنی اگر امتحان سختی هم برگزار می شود ، برای همه همین طور است و همگی شما در شرایط برابر قرار دارید ؛ به علاوه سال آینده قرار است در کنکوری شرکت کنید که طراحان سوالات آن برای تفکیک و غربال گری عادلانه داوطلبان ، می بایست به ریز جزئیات توجه کرده و به اصطلاح مو را از ماست بیرون بکشند. 

پس بهتر است بجای توجه به حاشیه های امتحان و تجمع های بیهوده و اتلاف انرژی خود و پیگیری نتیجه اعتراضات و نامه های مختلف دیگر دانش آموزان از سایت ها و کانال های مختلف ، همه تلاش خودتان برای باقی امتحانات بذارین و مطمئن باشید این به نفع شماست که با تلاش بیشتر نمرات بعدی خودتان برای تاثیر درخشان در کنکور ٩٦ ، بالا بگیرید .


نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">