seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

خبر خوش برای داوطلبان: به نظر می‌رسد اعتراضات و انعکاس خبر تغییر سیستم کارنامه کنکور 97 نتیجه داده و سازمان سنجش سعی در تغییر این رویه دارد. اطلاعیه جدید سازمان سنجش از این قرار است:

به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال 1397 می رساند براساس گزارش های رسیده به سازمان سنجش آموزش کشور برخی مؤسسه ها و مشاوران با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل عدم آگاهی از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشتة غیرواقعی می شوند.  جهت اطلاع یک نمونه از مطالب غیرواقعی ارائه شده توسط این مؤسسه ها و افراد که در شبکه های اجتماعی، طی روزهای گذشته پخش شده است عبارت است از: 


«امسال سازمان سنجش رتبه های ایثارگران را با رتبه های مناطق 1 و 2 و 3 جمع کرده و رتبه ها نامناسب به نظر می رسد و رتبه 7000 کارنامه در انتخاب رشته 2500 لحاظ می شود.»


با اعلام اینکه مطلب بالا و موارد مشابه نادرست بوده و با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه ای هم گرفته اند در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی شود؛ توصیه می شود داوطلبان درخصوص کارنامه منتشره و انتخاب رشته به موارد ذیل دقت کنند:


1- با توجه به انتشار پاسخنامه  و کلید نهایی سؤالات در سایت این سازمان از روز چهارشنبه 97/05/10 داوطلبان می توانند به سایت سازمان مراجعه و نسبت به مشاهده پاسخنامه و کلید نهایی به محاسبه دستی نمرات خام  و مقایسه با مندرجات کارنامه خود اقدام کنند.


2- براساس رتبه و نمره کل نهایی زیر گروه ارائه شده در کارنامه، انتخاب رشته نمایند.


3- جهت آگاهی از شانس قبولی خود در رشته و دانشگاه موردنظر از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان که از روز شنبه 97/05/13 در سایت سازمان فعال خواهد شد، استفاده نمایند.


4- در تبلیغات بعضی از مؤسسات در صدا و سیما نسبت به اعلام قبولی افرادی با رتبه های بالا در دانشگاه های معتبر اشاره می شود که براساس بررسی های انجام شده در این سازمان موارد اعلام شده مربوط به رشته های پذیرش صرفاً سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است که عملاً رتبه و نمره کنکور ملاک پذیرش نیست و در مؤسسات غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان غیرپزشکی دانشگاه ها می باشد و این اطلاعات ناقص باعث اشتباه در انتخاب رشته و سوق داوطلبان به چنین مؤسساتی برای سوء استفاده مالی می باشد.


با توجه به موارد مذکور به داوطلبان گرامی تأکید می شود که جهت انتخاب رشته صحیح صرفاً به مطالبی که رسماً از طریق این سازمان منتشر می شود، مانند: دفترچه های راهنما، ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته که از روز شنبه 97/05/13 از طریق باجه های روزنامه فروشی قابل خرید است و راهنمای انتخاب رشته مجازی (قابل دریافت از سامانه سازمان سنجش از روز شنبه) توجه نمایند و هرگونه مطالب منتشره در کانال ها و شبکه های اجتماعی و منابع غیررسمی مورد تأیید این سازمان نمی باشد

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">