seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

یکی از مزیت های همراهی سایت تحصیلی24 (مشاورین کرمان سابق) برای هم استانی های عزیز کرمانی و حتی سراسر ایران اطلاع رسانی به موقع در مورد رویدادهای شغلی و تحصیلی است. از دانشگاه گرفته تا هدایت تحصیلی و ... (برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید)


متاسفانه در خصوص «هنرستان بهیاری سینا» واقع در شهر رفسنجان اطلاع رسانی از طریق سایت علوم پزشکی انجام نپذیرفت و با تماس های مکرری که با همکاران آموزش و پرورش رفسنجان و متصدیان امر در حوزه علوم پزشکی انجام دادم بالاخره این راز سربه مهر افشا شد. حالا این که چرا اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام نمی شود خود جای بحث دارد!

 دیگر اینکه همشهری های بمی دو هنرستانشان رو از دست دادند و بم دیگر هنرستان بهیاری ندارد. هم اکنون استان کرمان دو هنرستان دارد. هنرستان بهیاری دختران بافت و پسران رفسنجان.


 خب بریم سراغ شرایط ثبت نام :

اول توضیح بدهم که شرایط بیشتر از این ها است ولی مهم ترین شان همین 4 مورد است

1. جنسیت پذیرش: پسر (هنرستان بهیاری دختران در شهر بافت قرار دارد و شرایط پذیرش را در اینستاگرام «اینجا کلیک کن» توضیح داده ام)

2. تبعه ایران (متاسفانه از میان دانش آموزان افغانستانی پذیرش ندارند)

3. داشتن گواهی حسن خلق با ذکر نمره انضباط و تایید توسط آموزشگاه محل تحصی

4. داشتن حدنصاب معدل که در این مورد معدل 17 پایه نهم مورد نظر است (فرد همان سال باید پایه نهمی باشد یعنی نمی تواند از پایه دهم بیاید و برای آزمون بهیاری ثبت نام کند)

5. شرط بومی ندارد و فقط باید کرمانی باشید شهر و شهرستان مهم نیست و سهمیه متعلق به کل استان کرمان است

6. فرم هدایت تحصیلی


مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون:

1. یک برگ فرم درخواست تکمیل شده ( از اینجا دانلودش کن )

2. یک برگ فتوکپی مدرک تحصیلی پایه نهم (منظور کارنامه قبولی پایه نهم با مهر و امضای مدیر مدرسه است و همانطور که بالاتر گفتم کارنامه باید متعلق به سال تحصیلی 1399-1400 باشد(

3. کپی صفحه اول شناسنامه (اگر در بخش توضیحات چیزی نوشته شده از آن قسمت هم باید کپی بگیرید)

4. دو قطعه عکس سایز 3 در 4 تمام رخ

5. رسید فیش بانکی (اطلاعات بیشتر در مورد شماره حساب و ... زمان ثبت نام از هنرستان سینا پرسیده شود)

6. گواهی حسن اخلاق با ذکر نمره انضباط (از مدرسه فعلی خود دریافت کنید)


محل و چگونگی ثبت نام:

متاسفانه بر عکس بهیاری دختران بافت که کاملا آنلاین است ثبت نام بهیاری پسران با مراجعه حضوری به هنرستان بهیاری سینا انجام می شود.

محل ثبت نام: هنرستان بهیاری سینا ( رفسنجان، بلوار شهید مفتح، خیابان پردیس، رو به روی پردیس 6، هنرستان بهیاری سینا)

تلفن: 34282962

مدارک رو هم که بالاتر گفتم


محل و چگونگی آزمون:

محل آزمون: دانشکده پرستاری مامایی رفسنجان واقع در بلوار پرستار 

تاریخ آزمون: شنبه 12تیرماه

ساعت آزمون: 9 صبح

منابع آزمون: کتاب های پایه نهم شامل دینی، ریاضی، فارسی، علوم، زبان انگلیسی و هوش تحصیلی(نگران این یکی نباشید اصلا)

تعداد سوالات: 100 هر کتاب 20 سوال

نمره منفی: ندارد


سهمیه پرستاری:

تا سال 1405 به میزان 5 درصد سهمیه دارد و فقط کنکور قبلی سهمیه آن حذف شد(شانس اون بیچاره ها) اما شرایط دریافت سهمیه این است که شما باید حداقل 3 سال به عنوان بهیار خدمت کرده باشید (سخت شد نه؟) یعنی شما دوست عزیزی که از این طریق می خواهی پرستار شوی، حسابی لقمه رو داری دور سر خودت می چرخونی آخه باید بعد از دیپلم 3 سال صبر کنی. برو همون تجربی رو بخون راحت تری چون بهیاری شرایط استخدامی و کاری سختی هم داره.


شرایط خوابگاه:

 قبلا خوابگاه داشت ولی این مزیت رو هم حذف کردند و در زمان ثبت نام تاکید می کنند که هیچ تعهدی نسبت به تامین خوابگاه ندارند. 


تعهد استخدام:

متاسفانه این مورد نیز حذف شده و هیچ تعهدی برای استخدام و به کارگیری نیروی فارغ التحصیلی ندارند اما با وجود نیاز مبرم سیستم درمان به پرستار و کمبود پرستار می توان امیدوار بود.



نکته آخر:

متاسفانه نگاه علوم پزشکی به هنرستان بهیاری تغییر کرده و به دنبال حذف آن هستند و یکی از دلایل این موضوع را مزاحمت  هنرجویان بهیاری برای کادر درمان ذکر کرده اند! واقعا چی میشه گفت؟ ببینید چه قدر می توانید باعث تغییر نگرش ها شوید. با یک شوخی بی مزه و مقطعی خیلی ها از چنین شرایط خوب و مناسبی برای شاغل شدن و ادامه تحصیل محروم می شوند.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">