seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

آیا آزمون جمعبندی مهم است؟!

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ق.ظ

بدیهی است که موفقیت در آزمون کنکور، رابطه‌ی مستقیمی به میزان سرعت‌عمل شما در جلسه‌ی کنکور خواهد داشت. در واقع، هر قدر سرعت‌عمل شما در جلسه بیش‌تر باشد، احتمال موفقیت شما هم بیش‌تر است. تنها راه افزایش سرعت در کنکور، افزایش تعداد دفعات مرور است.  این‌که شما در ماه خرداد بتوانید تعداد مرور‌های بیش‌تری داشته باشید(روش سه روز یک بار)، کاملاً به تسلط قبلی شما مربوط می‌شود. در واقع شما باید قبل از شروع دوره‌ی جمع‌بندی (خرداد)، تسلط خوبی داشته باشید و می‌توانید تعداد دفعات بیش‌تری مطالب را مرور کنید و این یعنی افزایش احتمال موفقیت.

بخش اعظمی از این‌تسلط خوب، قبل از ماه خرداد در دوره های جمع‌بندی‌ شکل می‌گیرد. پس اگر شما جزو داوطلبانی هستید که می‌خواهید با افزایش تعداد دفعات مرور در ماه خرداد، به نتیجه‌ی خوبی در کنکور دست پیدا کنید، لازم است دوره‌های جمع‌بندی را جدی بگیرید. شاید بسیاری از شما در مورد دروسی که آن‌ها را خوانده‌اید و مراحل مطالعه‌ را به پایان رسانده‌اید، احساس نیاز به مطالعه‌ی دوباره را تجربه کرده باشید. در دوره‌های جمع‌بندی، وظیفه‌ی اصلی شما تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل است که باید آن‌ها را قبلاً انجام می‌دادید. در واقع، در این دوره‌ها باید دروس مربوط، جمع‌بندی شده و هیچ‌کدام از مراحل مطالعه‌ی آن نباید باقی بماند که به طور طبیعی نقش مهمی در موفقیت داوطلبان خواهد داشت.

اگر به دوره‌ی جمع‌بندی دروس نیم‌سال اول، به عنوان نزدیک‌ترین دوره‌ی جمع‌بندی مبحثی نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این دوره از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است. اگر شما دروس نیم‌سال اول را خوب مطالعه و جمع‌بندی کنید، در بهمن و اسفند خیال‌تان از دروس نیم‌سال اول راحت بوده و فرصت خواهید داشت تا همگام با برنامه‌، دروس نیم‌سال دوم را مطالعه کنید و آن‌وقت در دوره‌ی جمع‌بندی (خرداد)، می‌توانید با سرعت مناسبی دروس پیش 1، پیش 2 و پایه را مرور کنید. 

 

moshaverink@

  • احسان افشارمنش

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">