seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

بهترین منابع برای کنکور سراسری کدامند؟

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۱ ب.ظ
دراین مطلب بهترین منابع کنکور ۹۵ تجربی و ریاضی، انسانی و هنر خلاصه و مفید شرح داده شده است. در اغلب سایت ها منابع گوناگونی معرفی شده که بیشتر آنها عامل سردرگمی و وسواس فکری داوطلبان کنکوری است. سایت مشاورین همواره سعی داشته بهترین و ناب ترین مطالب را مختصر و مفید ارائه دهد چراکه معتقدیم "وقت یک داوطلب کنکوری ارزشمندترین سرمایه اوست"
بهترین منابع کنکور ۹۵ دروس عمومی (تمامی رشته ها):
برای رسیدن به درصد عالی در درس ادبیات باید کتاب ها را به صورت مبحثی تهیه کنید:
برای لغت، املا و واژگان: نشر الگو
زبان فارسی و آرایه: کتاب تخته سیاه
قرابت معنایی: واسه آموزش دریافت و مهروماه و خوشخوان …واسه تست الگو
تاریخ ادبیات:اگر میخواهید تمام تاریخ ادبیات ها را یکجا و شسته رفته داشته باشید: کتاب تخته سیاه
پیشنهاد می کنیم پس از پایان هر مبحث از کتاب های فوق تست ها را از کتاب ادبیات موضوعی گاج بزنید. و از پراکندگی مباحث در کتب مختلف نترسید! با تهیه بهترین منابع شما یک گام از بقیه داوطلبان جلوترید!
اگر فقط یک کتاب میخواهید –> ادبیات موضوعی گاج

بهترین منابع کنکور ۹۵ عربی:
کتاب های درس عربی را با توجه به سطح خود انتخاب کنید. برای درس عربی اگر پایه ی ضعیفی دارید پیشنهاد میکنیم از لوح فشرده عربی کنکور استفاده کنید. فوق العاده به شما کمک خواهد کرد.
درصورتی که سطح قابل قبولی دارید میکرو گاج  ، خیلی سبز( فوت و فن عربی ) استفاده کنید.
توجه بفرمایید کتاب ایاد فیلی نیز یکی از منابع خوب سابق بوده است در سال های اخیر به دلیل استاندارد نبودن کامل تست ها صرفا جنبه آموزشی داشته و توصیه نمی شود.

بهترین منابع کنکور ۹۵ دین و زندگی:
برای درس دین و زندگی ابتدا کتاب درسی!! باید آیات کتاب های دین و زندگی ۲و۳و۴ را کامل یاد بگیرید بطوری که اگر آیه ای پرسیدند آیات قبل و بعد آن را بدانید و به سرعت تشخیص دهید که مربوط به کدام سرتیتر یا تییتر از متن درس است.
پس از کتاب درسی کتاب گاج (جامع و آیات و نکات) که بصورت مفصل به به این درس پرداخته و اگر به دنبال یک کتاب خلاصه تر هستید خیلی سبز را پیشنهاد میکنیم که حجم کمتری دارد اما پس از کتاب گاج بهترین منبع کمک درسی شناخته شده است.

بهترین منابع کنکور ۹۵ زبان انگلیسی:
برای زبان انگلیسی کتاب مبتکران دکتر اناری. همچنین کتاب انتشارات شبقره (رضا کیاسالار). خیلی سبز جامع، reading خیلی سبز. تمام کتاب هایی که در این مطلب معرفی شده منابع بسیار خوبی هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند و اولویت بندی انجام شده بخاطر تمایز های جزئی است.
و اما دروس اختصاصی: بهترین کتب کمک آموزشی دروس اختصاصی کنکور تجربی، ریاضی، انسانی و هنر به ترتیب در ادامه بررسی شده است.

بهترین منابع کنکور ۹۵ تجربی (دروس اختصاصی):
اولین، بهترین و قدرتمند ترین کتاب در زمین شناسی به لحاظ حجم مطلب و تاثیر خارق العاده آن برای کنکور کتاب  هفت چیز زمین شناسی خیلی سبز. که با وجود حجم کم میتوانید در مدت زمان کوتاه به درصد بسیار خوبی برسید. اگر میخواهید درصد بالایی در زمین شناسی کسب کنید کتاب زمین شناسی جامع مهر و ماه (که تقریبا حجم آن دوبرابر کتاب خیلی سبز است و دارای تست های بیشتری است) را نیز توصیه میکنیم.

بهترین منابع کنکور ۹۵ زیست شناسی:
بهترین کتاب موجود درحال حاضر برای زیست در کنکور تجربی همایش زیست شناسی (نشر دریافت) . این کتاب بیشتر برای درسنامه است و برای تست از کتاب های گاج استفاده کنید. در اغلب کتب گاج استاندارد های تستی رعایت شده است.
توجه: پیشنهاد ما برای بدست آوردن درصد بالا در زیست شناسی کنکور پک کامل زیست (۵جلد کتاب): کتاب ۲ جلدی همایش زیست شناسی (برای درسنامه) و برای تست: کتب سال دوم و سوم و سال چهارم گاج.
*یکی از درسنامه هایی که علیرغم اینکه شاید خیلی معروف نباشد ولی به شخصه خیلی قبول دارم کتاب فاگوزیست فردین جوادی است. اگر واقعا دوست دارید بر روی یک کتاب حجیم و فوق العاده وقت بگذارید شدیدا فاگوزیست را پیشنهاد میکنم.
اگر می خواهید تست بیشتری کار کنید از کتب ۸۰۰۰تست گاج برای تست استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور ۹۵ درس ریاضیات رشته تجربی:
ریاضی مهروماه

درصورتی که مهارت بالایی در درس ریاضی ندارید ابتدا از کتاب آبی کانون (سطح ساده) استفاده کنید و برای مرحله بعد (سطح پیشرفته) کتاب خیلی سبز .
اگر قصد دارید کتابی داشته باشید که درسنامه خوبی داشته باشد بنده مهروماه را پیشنهاد میکنم.
کتاب جامع مهروماه کتاب بسیار خوبی است درسنامه ی مفهوم تری نسبت به تخته سیاه دارد .

بهترین منابع کنکور ۹۵ فیزیک:
فیزیک گاج،کتاب های برتر درس فیزیک نیز همانند درس ریاضی، برای کار ساده از کتاب آبی کانون و برای سطح پیشرفته تر کتب گاج نقره ای و پس از آن خیلی سبز

بهترین منابع کنکور ۹۵ شیمی:
 برای درس شیمی بسیاری معتقد اند شیمی سال دوم مبتکران  بهترین منبع و برای شیمی سال سوم و چهارم خیلی سبز  مناسب ترین کتب شیمی هستند. 

بهترین منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۹۵ (دروس اختصاصی)
برای دروس حسابان :  میکرو گاج(سفید).
گسسته و جبر و احتمال:  فار، میکرو گاج (سفید)
برای هندسه۱، هندسه۲ و هندسه تحلیلی: کتاب های هندسه پایه و تحلیلی الگو
برای درس فیزیک کتاب های برتر درس فیزیک نیز همانند درس ریاضی، برای کار ساده از کتاب آبی کانون که درسنامه های کوتاه تر و خلاصه تر و پس از آن به تست کنکور پرداخته. و برای سطوح بالاتر گاج نقره ای پیشنهاد می شود.
برای درس شیمی سال دوم مبتکران کتاب های مبتکران سال سوم و چهارم حاوی توضیحات اضافی است که در کنکور مورد سوال قرار نمیگیرد.بنابراین اگر زمان کافی برای مطالعه آنها ندارید بهترین منبع شیمی سال سوم و چهارم خیلی سبز  است.

بهترین کتاب های کمک درسی کنکور انسانی ۹۵ (دروس اختصاصی)
ریاضی رشته انسانی: ریاضیات انسانی گاج .
اقتصاد: برای درس اقتصاد شیوه ی طرح سوال در کنکور به دو شکل حفظی و مسئله است. برای تست های حفظی می بایست کتاب درسی خودتان را به صورت کامل مطالعه بفرمایید و برای یادگیری مسائل نیز از کتاب اقتصاد مهر و ماه استفاده کنید.
ادبیات اختصاصی رشته انسانی : در درجه اول مطالعه کتاب درسی. برای تست از کتاب ادبیات اختصاصی گاج استفاده کنید و برای مبحث عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج (گاج سبز) نیز پیشنهاد می شود.
عربی انسانی: عربی اختصاصی خیلی سبز. تاریخ و جغرافی: ابتدا کتاب درسی و برای تست خیلی سبز. علوم اجتماعی: ابتدا کتاب درسی و برای تست می توانید از تمام منابع موجود در بازار استفاده کنید.
فلسفه و منطق: ابتدا خواندن عمیق کتاب درسی و برای تست زدن از کتاب فلسفه و منطق گاج و کتاب فلسفه سال چهارم(پیش دانشگاهی) گاج استفاده کنید. روانشناسی نیز ابتدا کتاب درسی و برای تست خیلی سبز

 
بهترین منابع کنکور ۹۵ هنر
کتاب های انتشارت مبتکران و راه اندیشه، مشق هنر و قلم چی جزو بهترین منابع کمک درسی کنکور هنر محسوب می شوند.
درک عمومی هنر: هنر در گذر زمان(هلن گاردنر). تاریخ هنر(کمبریج).خلاصه تاریخ هنر(پرویز مرزبان)
درک عمومی ریاضی و فیزیک: از منابع مشترک رشته تجربی و ریاضی استفاده کنید که برخی این بخش های مشترک عبارت اند از: محاسبات عددی (تناسب،درصد و معادلات و …) هندسه (زاویه، چهار ضلعی،تبدیلات و احجام فضایی) فیزیک( اندازه گیری،حرکت،نیرو،نور،الکتریسیته ساکن،مغناطیس و….) برای ترسیم فنی: رسم فنی عمومی(احمد متقی‌پور) و سعید درویش(منشور دانش). خلاقیت تصویری تجسمی:مبانی هنرهای تجسمی(غلامحسین نامی). مبانی‌طراحی‌گرافیک(آرمین هیوفمن). خلاقیت نمایشی:تاریخ سینما(مسعود مهرابی) خواص مواد: آیندگان. خلاقیت موسیقی: تئوری موسیقی(مصطفی کمال پور تراب) و ساز شناسی(پرویز منصوری) از جمله منابع کمک درسی پیشنهادی شناخته شده برای رشته هنر هستند.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">