seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

هدایت تحصیلی در پایه نهم

پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ

پیش از آغاز مطلب اینجا کلیک کن و با فالو کردن اینستاگرام ما از جدیدترین خبرها مطلع گردید

علی زرافشان اظهار کرد: هدایت تحصیلی امسال با توجه به مصوبه برنامه درسی ملی در پایه نهم انجام می شود.

وی گفت: بر اساس فرم جدید هدایت تحصیلی علاوه بر فرم قبلی که دروس تقریبا امتیاز برابر داشتند در فرم جدید دروس ضریب پیدا کرده اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان در پایان پایه نهم، شاخه تحصیلی و رشته تحصیلی خود را تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم وارد رشته تحصیلی خود خواهند شد، افزود: شاخه ها و رشته های هدایت تحصیلی دانش آموزان در شاخه نظری رشته های علوم انسانی، معارف، ریاضی همچنین برنامه درسی شاخه تجربی به تصویب رسیده است.

زرافشان گفت: براساس این مصوبه دانش آموزان ابتدا از پایه نهم مستقیم وارد رشته و شاخه خود می شوند و در شاخه نظری، رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف را انتخاب می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه منتقل می شود. 

وی گفت: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و همکاران چارچوب این برنامه را تنظیم کرده و از این هفته تا هفته آینده در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زرافشان افزود: تغییر جدیدی که ایجاد شده این است که در ماده 96در آیین نامه متوسطه، هدایت تحصیلی براساس چهار عامل استعداد ، علاقه، نیاز و امکانات بود که به دو عامل اولی توجه می شد اما اکنون در این آیین نامه 2 عامل بعدی نیز اجرایی می شود.


مطالب مرتبط: 

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">