seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

از شنبه شروع می کنم...

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ

می خواهم درس بخوانم...

می خواهم در کنکور موفق شوم...

چگونه مطالعه کنم؟

از کدام تست ها استفاده کنم؟

آیا دیر نیست؟

از 34 سالگی می توان شروع کرد؟

آیا راهم را اشتباه آمده ام؟

و ...


سوالات زیادی از طریق صندوق آنلاین ارتباط با مشاور یا کامنت ها پاسخ دادم. خیلی از سوالات به مکاتبه و مباحثه ایمیلی ختم شد اما احساسم در بسیاری از موارد این بود که بعضی دانش آموزان و کسانی که به دنبال هدفی در زندگی خود هستند تنها دارایی شان همان هدف خشک و خالی است و حتی با ارائه راهکار از سمت و سوی مشاوری چون من و همکاران زحمتکش و صبورم باز راهی و گشایشی برایشان صورت نمی پذیرد و چراغی در ذهنشان روشن نمی شود. این دست انسان ها تنها به پرسیدن بسنده می کنند انگار میل به کنجکاوی را در خودشان ارضا کرده و ادامه کار را به شنبه ای که هرگز نخواهد رسید می سپارند.

در مواردی احساس کردم سوال پرسیدن بعضی ها یک نوع خواهش عاجزانه برای نشان دادن میانبر از سوی مشاور یا به نوعی درخواست دور از ذهن جایگزین کردن خود با فردی دیگر(مانند کارگر استخدام کردن) برای مطالعه و حرکت به سوی هدف است. همین دست از آدم ها هستند که دنبال راه حل های تستی و سوالات لو رفته کنکور و کنکور آسان است و یادگیری ریاضی کنکور  در یک هفته هفته و آموزش زبان انگلیسی در خواب هستند.

همین ها اگر توانایی داشتند با خوردن قرص و تزریق  به موفقیت درسی رویایی خود می رسیدند یا فردی را اجیر می کردند تا جایشان بخواند و امتحان بدهد و آخر سر افتخار و غرور موفقیتش را دو دستی تقدیمشان کند تا با آن پُز بدهند. 


کلید رسیدن به موفقیت در دستان من است!!!

می خواهید بدانید که چگونه می شود از سن 30 سالگی به بعد هم موفق شد؟ یا اصلا چگونه می شود در هر زمینه ای موفق شد؟ تنها راهش تغییر Life Style یا همان سبک زندگی است. شمایی که بدنبال تغیر هستی... این موضوع که دنبال تغییری خود نشان می دهد که از وضعیت موجود راضی نیستی که تقلا می کنی تا به راهی برای رسیدن به آنچه ذهنت و روحت را درگیر کرده برسی پس سبک و شیوه و راه کنونی اشتباه است. حداقل برای شما اشتباه است. پس برای ایجاد تغییر بزرگ باید اول از خودت شروع کنی. شروع کنی به ترسیم هدف دراز مدت و اهداف کوتاه مدت. مشورت بگیری و بالکل سبک زندگی کردنت را عوض کنی. 

آری زندگی آموختنی ست...

به جرات می توانم بگویم محال است کسی پای در این راه و این شیوه تغییر بگذارد اما موفق نشود و به آنچه خواب هایش را ربوده نرسد. در سبک زندگی یک کنکوری موفق موارد زیر به وضوح دیده می شوند:


 پیش مطالعه(مخصوص محصلین) و شیوه مطالعه صحیح

 ورزش و برنامه غذایی

 برنامه ریزی درسی 

 تفریح 

 تست زدن 

 به متن کتاب و سوالاتش اهمیت دادن

 استفاده محدود از تلویزیون و تلفن همراه و رسانه های اجتماعی

 داشتن روحیه جنگندگی و شاد



 حالا بی پروا بگو ... برای تغییر آماده ای؟ یا شنبه آینده را برای شروع در نظر گرفتی؟

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">