seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

آمادگی کنکور99

جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶ ب.ظ


«اضطراب امتحان » پدیده روانشناختی شایعی در میان دانش آموزان و دانشجویان محسوب می گردد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که اضطراب امتحان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و متقاباً عملکرد تحصیلی نیز می تواند باعث اضطراب امتحان شود. پژوه شها نشان داده اند افرادی که از اضطراب امتحان فزاینده ای رنج می برند، به صورت کلی و فارغ از زمینه یا موقعیت افراد مضطرب می باشند و دچار اضطراب عمومی یا فراگیر نیز هستند. پژوهش ها نشان می دهد که افراد دارای اضطراب امتحان حاد، در موقعیت هایی که عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد؛

الف. وقت بیشتری را صرف می کنند.

ب. در مورد عملکرد خود و اینکه دیگران چگونه عمل می کنند نگران هستند.

ج. در مورد گزینه های سوالات اشتغال ذهنی دارند و به موضوعاتی چون عدم کفایت، انتظار تنبیه، از دست دادن ارزش و افزایش واکنش های غیر ارادی و جسانی زیاد فکر می کنند. 

به طور کلی اضطراب امتحان در موقعیت ارزشیابی و حل مسئله بروز می کند و دارای دو مؤلفه اصلی نگرانی و هیجان پذیری است. نگرانی فعالیت فکری مربوط به تکلیف است که شامل دلواپسی فکری زیاد درباره عملکرد، پیامدهای شکست ناشی از امتحان، افکار مربوط به بدامتحان دادن و انتظارات منفی از عملکرد را شامل می شود. هیجان پذیری واکنش های عصبی خودمختار مانند تپش قلب، سردرد، آشفتگی معده و... را شامل می شود. در این بخش برای فهم به ر اضطراب امتحان ابتدا اضطراب و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اضطراب چیست؟ کارکرد آن چیست؟ آیا اضطراب کاما نابهنجار و منفی است یا اینکه نه جنبه های مثبت و مفیدی هم دارد؟


شما داوطلب و دانش آموز عزیز با دانلود PDF زیر می توانید پاسخ بسیاری از سوالاتتان را دریافت نمایید و همچنین می توانید با آمادگی بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنید:


برای دریافت اینجا کلیک کنید
حجم: 2.68 مگابایت
توضیحات: زمان مطالعه: 5 دقیقه



نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">