seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

کاهش رشته های فنی و حرفه ای در مهر95

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ

محسن حسینی مقدم درخصوص محدود شدن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار اظهار داشت:‌ رشته‌های شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد و براین اساس ممکن است برخی رشته‌های جدید اضافه و برخی رشته‌ها که بازار کار به آنها نیاز ندارد، حذف شوند.

وی افزود:‌ تا زمانی که در شورای عالی آموزش‌وپرورش و کمیسیو‌ن‌های مربوطه تعداد رشته‌های شاخه کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای مصوب نشود، نمی‌توانیم بگوییم تعداد رشته‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ هم‌اکنون 43 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم. برای سال تحصیلی آینده که پایه دهم را در دوره متوسطه دوم خواهیم داشت،‌ تعدادی از 43 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای با تغییر محتوا باقی می‌ماند، برخی رشته‌های جدید اضافه شده و برخی رشته‌ها نیز که متناسب با نیاز بازار کار نیست، حذف می‌شوند.

حسینی مقدم در پاسخ به این پرسش که اعلام می‌شود تعداد رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای از 43 رشته به 27 رشته کاهش یافته است، آیا این موضوع صحت دارد؟ عنوان کرد:‌ برخی افراد در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش نظراتی را ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه تعداد رشته‌های شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای به 27 رشته برسد اما تا زمانی که شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع را مصوب نکند، نمی‌توان تعداد دقیق رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای را اعلام کرد.

وی افزود:‌ هم‌اکنون جلسات کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش در حال برگزاری است و پیشنهادات مختلفی نیز طرح شده است به عنوان مثال یکی از پیشنهادات این است که رشته امور زراعی از امور باغی جدا شود از سوی دیگر حدود 5 رشته جدید نیز پیشنهاد شده اما هنوز نهایی نشده است و طی چند جلسه آینده این موضوع نهایی خواهد شد.

 پیش از این مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده بود:‌ با توجه به تکثر رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، شورای عالی آموزش و پرورش برمحدود سازی این رشته‌ها با توجه به نیاز بازار کار تأکید دارد.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">